דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

בתיה בר-שביט
יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, בני לומד לכיתה ו' ואני חוששת מהקושי שיש לו להתעורר בבוקר, הוא מתעצל לקום מהמיטה. בשנה שעברה האווירה בבקרים הייתה קשה לאור ההתעלמות שלו ממני, הכעסים והוויכוחים הקשורים לקימה. מה לעשות כדי לשנות את המצב?

תשובה

קשיי קימה בבוקר יכולים לנבוע מסיבות שונות, שלא בהכרח נובעות מעצלות. הקושי יכול לנבוע מקשיים בלימודים, קשיים במעברים, הווה אומר, בכניסה ליום חדש או קשיים חברתיים ויתכן גם קשים הקשורים להתארגנות ולעייפות יתר או קשיים בלקיחת אחריות ובכל הקשור לגבולות. חשוב לבדוק מהו מקור הקושי ולהבין דרך בנך מה יכול לעזור לו. אין ספק שהשלווה בבוקר, הנובעת מקימה והתארגנות עצמאית חשובה לבנך ולמשפחה כולה ומשפיעה על מצב הרוח במשך שאר היום. חשוב שתודיעי לבנך מבעוד מועד על ההתנהלות בבוקר. עלייך להעיר את בנך באווירה חיובית או ללמדו להתעורר באופן עצמאי באמצעות שעון מעורר, לאחר כחמש עד עשר דקות היכנסי לחדר ותוודאי שהוא קם ממיטתו. אל תחזרי על אותם משפטים שוב ושוב, לעיתים הילדים לא קמים, כי הם יודעים שיהיה מי שיעיר אותם שוב ושוב, היי החלטית ונחושה באמירה אחת או שתיים, אך בקול שקט ורגוע. שבחי את בנך כל פעם שהוא קם והתארגן בזמן.

שאלה

בתיה שלום, אני רווקה היוצאת עם גרוש פלוס שני ילדים. בן זוגי לוחץ על מיסוד הזוגיות ואני מלאת חששות ופחדים. הוא קשור לילדיו, משקיע בהם וכמעט ולא עובר יום בלי שייפגש איתם. מה לעשות כדי להצליח בזוגיות?

תשובה

קשר זוגי בין גרוש פלוס לבין רווקה וההיפך הוא קשר מאתגר, הדורש עבודה רבה של כל המעורבים. החיים של אדם גרוש עם ילדים שונים במהותם מהחיים של אישה רווקה במחויבות, בסדרי העדיפויות, בהשקעה הרגשית ועוד. עלייך לקחת בחשבון שקשר כזה אינו פשוט ושיהיה עליכם לגשר על ההבדלים ביניכם. בתור בת הזוג עלייך יהיה לגלות דאגה לילדים, וויתור, אחריות, גמישות והקרבה גדולה. חשובה בניית מערכת יחסים טובה עם ילדיו כדי שהקשר ביניכם לא יהיה רצוף במתחים. יהיה עלייך לקבל את העובדה שיתכן שבן זוגך ישים את ילדיו בסדר עדיפות קודם אלייך. במידה ולא תיכנסי לעמדת תחרות יהיה לכם קל יותר. רק דרך שיחות גלויות וכנות ביניכם ובמיוחד בדיקת הציפיות של כל אחד מכם יחד עם הכרה והבנה הדדית תוכלו לאפשר לעצמכם חיים משותפים. עליכם לגלות אורך רוח וסבלנות רבה.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט [email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות