דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בני לומד בכיתה ז', הוא ילד אינטליגנטי אבל הישגיו הלימודיים בינוניים ומטה. בדרך כלל הוא חסר מוטיבציה ללמידה ואם הוא כבר משקיע ישנו פער בין מידת ההשקעה לבין הישגיו. האווירה בבית עכורה, הרבה כעסים, צעקות ומריבות. המורים המליצו על אבחון פרטי. אני די מתלבטת, כי נראה לי שכאשר בני רוצה ללמוד הוא מצליח. מה לעשות?

תשובה
פעמים רבות קיים פער בין היכולת של הילד והרמה המצופה ממנו בהתאם לגיל או לכיתה לבין רמת תפקודו בפועל. חשוב אבחון נכון של גורמי הבעיה של בנך ע"י איש מקצוע, שיבדוק האם הקושי נובע מתפקודים נוירולוגיים לקויים או מבעיה התפתחותית או האם הקושי נובע מפערים שבנך צבר מדרכי למידה לא יעילות, היעדר כישורים ויכולות, בעיות אישיות ועוד. האבחון יעזור להתאים לבנך דרך עבודה ללמידה אפקטיבית ויציע המלצות לטיפול. איתור בעיות הלמידה חשוב גם במניעת פגיעה בדימוי העצמי של בנך. האבחון יצביע על נקודות החוזק של בנך, ויאפשר לכם להבין אותו ולעזור לו להימנע מתחושת הכישלון. כדאי לעודד את בנך לחזק תחום שמעניין אותו כדי שיחווה הצלחות. לך ולבני משפחתך תפקיד חשוב בהכרת הקושי ובהבנתו ובעיקר בעידוד הלמידה תוך שיתוף פעולה בין הבית לבין בית הספר והגורמים המטפלים. והעיקר אל תקריבי את יחסייך עם בנך, חזקי אותו והביעי אליו הרבה אמפתיה.

שאלה
בתיה שלום, בעלי נמצא בקשר עם חברתו מלפני הנישואין, אתה יצא כשנתיים. הקשר מתבטא בשיחות טלפון מידי פעם ולעיתים רחוקות במפגשים. כשאני פונה לבעלי ומטיחה בו האשמות הוא חוזר ואומר שהקשר ביניהם הסתיים ושהוא לא מרגיש אליה את מה שהרגיש בעבר ובעיקר מדגיש את בחירתו בי. בכל זאת קשה לי לקבל את הקשר. מה את ממליצה לעשות?

תשובה
בני זוג שנפרדים יכולים להרגיש רגשות קרבה גם לאחר הפרידה. ככל שבן הזוג היה קשור יותר לבן זוגו הקודם, כך יכולות להיווצר בעיות במערכת יחסים חדשה. הקשר של בעלך עם חברתו הקודמת גורם לך לחוסר ביטחון ולמבוכה, עלייך לדבר אתו על כך, אך לא בנימה של האשמה. שתפי אותו ברגשותייך ובהרגשתך, ספרי לו שאת יודעת שהוא נאמן לך ומחויב לך, אבל את מרגישה נבוכה ושלא בנוח לגבי הקשר ביניהם. אם את חשה שאינך מקבלת די חום ואהבה מבעלך עלייך לומר לו. במערכת זוגית חשוב שתרגישי שבעלך אוהב אותך ותחזירי לו גם את אהבה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות