דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בני שעלה לכיתה ט' שהה לא מעט זמן בשנה שעברה בבית והתנגד ללכת לביה"ס באופן הדרגתי, כל פעם בתירוץ אחר. הוא מבלה שעות רבות מול המחשב והטלוויזיה ומסרב לפגישות עם פסיכולוג. אנחנו בלחץ לקראת פתיחת שנת הלימודים, למרות שהוא הבטיח שהשנה יגיע באופן סדיר לביה"ס. בתיה, כיצד לעזור לו?

תשובה
חרדה מביה"ס יכולה לנבוע ממספר סיבות אותן חשוב לברר. ככל שההימנעות מהליכה לביה"ס הופכת למצב קבוע, קשה יותר למנוע אותה. עליכם לעזור לבנכם לרצות ולהגיע לביה"ס ע"י פנייה למחנכת ולתלמידים בכיתה שיצרו עמו קשר לפני תחילת הלימודים ויעניקו לו את התחושה שמחכים לו ורוצים אותו בכיתה. חשוב שכבר בימים הראשונים ללימודים יבקרו אותו ויטלפנו אליו תלמידים מהכיתה. כאשר ילד נמנע מהליכה לביה"ס על ההורים להיות נחושים בדעתם לא לוותר על חובת הלימודים. ככל שההימנעות מהליכה לביה"ס מבטלת את חובות התלמיד, כך מתחזקת החרדה. על התלמיד לדאוג להשלמת החומר, לקריאה ותרגול והעיקר לקימה בבוקר. עליכם לעודד את בנכם לעשייה גם בשעות אחה"צ, לעודד הליכה לחוג, תנועת נוער ומפגש עם חברים. במידה והמצב חוזר גם בשנת הלימודים הבאה, חלה עליכם כהורים האחריות להביא את בנכם לטיפול באמירה חד-משמעית ולא בניסיונות שכנוע ובדיונים רבים.

שאלה
בתיה שלום, בעלי ואני מרבים להתווכח. מה שמתחיל בויכוח קטן סביב עניינים לא כל כך חשובים נגמר בויכוח רציני ולעיתים אף ב"ברוגז" למשך זמן מה. מה עושים כדי להפסיק את הווכחנות?

תשובה
וכחנות רבה מעידה על מאבקי כוח ותקשורת לקויה בין בני הזוג. פעמים רבות הויכוחים אינם קשורים לעניין עליו מתווכחים בני הזוג אלא קשורים למשהו אחר הקשור לבן הזוג. חשוב להתחיל כל שיחה בדרך נעימה, בנימה שלווה ובמילים רכות במטרה למנוע פגיעה הדדית. עלייך ועל בעלך ללמוד את דפוסי התקשורת הזוגית. למדי את בעלך להתנצל במידה והתחלת שיחה בדרך תוקפנית או בנימה קשה. ספרי לבעלך מה את מרגישה והציעי לו לדבר על העניין שהועלה בהקשבה הדדית. כדאי ללמוד להשתמש בנימה שלווה ובמילים רכות בתחילתה של השיחה, כדי שהשיחה תהיה נעימה. אל תתני לשיחה להמשיך במידה והיא יוצאת מכלל שליטה, הפסיקו זמנית את השיחה וחזרו אליה כשתהיו רגועים יותר ולאחר שהרהרתם בעניין. יש מקום לבדוק יחד מדוע השיחה יצאה מכלל שליטה. עליכם לנסות ולהבין את ההשקפות והמניעים של בן הזוג ובמיוחד לחשוב על הדברים הטובים באישיותו.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות