דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, בתי בת ה-8 דואגת כל הזמן, היא דואגת יותר מידי לאחיה הקטן, דואגת לי בעיקר כשאנחנו לא נמצאות יחד, דואגת שהיא לא תצליח ודואגת גם בעניינים שלא קשורים למשפחה. מה לעשות כדי להפחית מדאגותיה הרבות?

תשובה
דאגות יתר, חרדות ופחדים הנן תופעות שגרתיות אצל ילדים. ישנם הבדלים בין ילדים באותם גילאים ובגילאים שונים בהבנה ובהתייחסות לאירועים שונים. ישנן סיבות שונות וחשוב להבין אותן. עלייך לבדוק את ההתנהגות שלך בבית, האם את מקרינה דאגת יתר בעניינים שונים, האם בהתנהגותך את מגבירה את הדאגה שלך שלא במודע. בדקי האם הטלת על בתך אחריות גדולה מידי לגילה הקשורה למשל באחיה. ישנם הורים שבצורה קיצונית לא דואגים וילדם לוקח על עצמו את תפקיד הדואג והאחראי. עלייך להבין מהו המקור לדאגת היתר של בתך, לשוחח אתה על כך לא בדרך של הטפת מוסר או באמירה של "אל תדאגי" או "את מגזימה" אלא בדרך החיובית שתעזור לה לראות שהדברים מהם חששה לא קרו, כמו: "דאגת שלא אגיע בזמן והגעתי בזמן". עלייך להשתדל להיות רגועה ולהקרין ביטחון לילדתך. דאגנות יתר עלולה לפתח אצל ילדים תופעות פסיכוסומטיות.

שאלה
בתיה שלום, אני בת 19 ובת יחידה להוריי. כל חבר אתו יצאתי בעבר אמי שללה והתנגדה לקשר. היום אני יוצאת עם מישהו מזה מספר חודשים והאהבה בינינו חזקה. אימי מבקרת אותי על הקשר ומתנגדת לו בניגוד לאבי שלא עושה מזה עניין. מה לעשות?

תשובה
קשר בין אם לבת הוא קשר מיוחד ומורכב. בגיל ההתבגרות מתקיים קונפליקט סביב הנפרדות מהאם לטובת הצורך בעצמיות ובעצמאות של הבת. הצורך בשליטה והקושי של אימהות לוותר עליה מהווה סוגיה מהותית בקשר ביניהן. את מתארת חוסר גבולות ברורים בינך לבין אמך. עלייך לשמור על הפרטיות שלך כדי שבחיי הזוגיות שלך שתבני בעתיד תהייה מסוגלת לקבל החלטות משלך. הדרך לבנות נפרדות בקשר ביניכן הוא לדבר על כך עם אמך ולהבהיר מהי פרטיות בשבילך. בנוסף לכך, אל "תרוצי" לספר לה כל דבר או להכיר לה מיד חבר אתו רק התחלת לצאת. הכירי לה את חברך כשהקשר חזק ומבוסס יותר. אמך אינה השותפה שלך לחיים אם כי היא הדמות שהעניקה לך חיים. במידה ולא תצליחי ליצור נפרדות ביניכן, את עלולה להיות תלותית וחסרת עצמאות. עם כל זה, זכרי שאמך רוצה בטובתך והקשר ביניכן חשוב לה מכל.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות