דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
בתיה שלום, אחותי חושבת על פרידה מבעלה בעקבות גילוי של קשר וירטואלי. אני ובני המשפחה מנסים למנוע את הצעד הדרסטי, בין היתר, בטענה שאין כאן ממש בגידה. מה דעתך המקצועית, האם קשר וירטואלי עם בו המין השני הוא בגידה?

תשובה
ישנם אנשים שטוענים שבגידה משמעה קשר פיזי עם האחר וישנם כאלה שטוענים שקשר וירטואלי הטומן בחובו קשר רגשי נחשב בגידה. בדרך כלל גברים נפגעים יותר כאשר בת הזוג שלהם בוגדת מינית, לעומת הנשים המבטאות פגיעות רבה יותר לגבי בגידה רגשית של בן זוגן. מערכת יחסים מחוץ לנישואין נתפסת כבגידה, אין חשיבות לדרך ההיכרות, כל עוד קיימות מחשבות בלתי פוסקות, החלפת סודות, התייעצות ובכלל רצון רצוף ודחוף להתחבר לאינטרנט. לא פעם ידידות תמימה בצ'ט הופכת מאהבה אפלטונית לאהבה רומנטית, קשר אינטימי ורגשי מאיים על כל מערכת נישואין, גם על מערכות שהן יציבות. על אחותך ובעלה להבין מה קרה במערכת היחסים ביניהם ובעיקר לבדוק מהו הצורך עליו ענה הקשר הווירטואלי. קשר מחוץ למערכת מזכיר, כי אין להתייחס אחד לשני כאל מובן מאליו. ייעוץ זוגי יעזור להם להגיע לתובנות בנושא ואף יסייע במניעת פירוק המשפחה.

שאלה
בתיה שלום, בתי בת ה-8 מרבה לשקר. היא משקרת לנו ולחברות, לפני מספר ימים היא סיפרה שאני בהריון, גיליתי זאת שפנו אליי הורים ואמרו "מזל טוב". מהן הסיבות לשקריה ומה לעשות כדי להפסיק התנהגות זו?

תשובה
שקרים הם בדרך-כלל תופעה התפתחותית תקינה, הם מעידים על תחכום והבנת מצבים חברתיים. ילדים שומעים סביבם שקרים של מבוגרים, מה שמלמד אותם שהדרך לפעמים טובה כדי להשיג משהו ולכן אפשר לאמצה. ישנם מקרים בהם השקרים צריכים להדליק נורה אדומה במיוחד כאשר הילד משתמש בשקר באופן שיטתי, זה קורה בדרך-כלל כשתגובת ההורים קיצונית כמו אלימות פיסית, מילולית או נפשית. יתכן שבתך משקרת כדי להשיג תשומת לב או כדי לכסות על חוסר ביטחון, בושה או מבוכה כלשהי, לעיתים השקר מהווה דרך להגשמת חלומות ולהתמודדות איתם. עלייך להסביר לבתך את תוצאות שקריה ולהתמקד במיוחד בתוצאות של אובדן אמון ובחשיבות אמירת האמת ועל הערכתכם הרבה כשהיא עושה זאת, אך אין צורך להיבהל או לכעוס ובטח לא להיכנס ללחץ בעקבות מעשיה. עלייך להתמקד בהתנהגות שבגינה נאמר השקר ולא בשקר עצמו. חשוב לדבר איתה על מה שהיא מרגישה ולתת לה לגיטימציה לרגשותיה ובמיוחד להישמר מלהפוך אותה לשקרנית.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות