דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה

שאלה
לפני כחצי שנה נולדה לנו תינוקת עם מגבלה, שתלווה אותה כל חייה. העברנו לבננו הבכור בן ה- 7 מסר, שלא יספר ויעביר מידע כלשהו על אחותו, לפחות עד שנדע מהם הטיפולים המתאימים ומהן ההשלכות. למרות הבקשה הוא מדבר ומספר לחבריו ולבני משפחה. בתיה, לא ברור לנו מדוע הוא עושה זאת וכיצד עלינו להגיב.

תשובה
שמירת סוד משפחתי מקשה במיוחד על ילדים צעירים, אבל גם על יתר בני המשפחה. ישנן משפחות שאצלן הבעת קושי נתפסת כחולשה או כאשמה. מצב של הסתרה עלול ליצור אצל בני המשפחה עומס רגשי. נסי להבין את המניעים של בנך בחשיפת הסוד. כנראה שבנך חושף פרטים על אחותו, כדי למצוא מישהו שיעזור לכם להתמודד עם הקשיים שלכם. גילוי סוד מביא להקלה מסוימת בעצם ההתחלקות, לעיתים חשוב למספר לזכות בתמיכה והבנה. יתכן שבנך מעוניין לקבל אינפורמציה שאינו מקבל מכם על דברים שאינו יודע או מבין. עליכם להבין את התנהגותו ויחד עם זאת להסביר לו מדוע חשוב לכם שיכבד את רצונכם ושכרגע לא יספר. שתפו אותו במה שמתאים לגילו והתפתחותו, כדי למנוע חרדות העלולות להיווצר כתוצאה מההסתרה.

שאלה
בתיה, אני נשואה 15 שנה לבעל אוהב ומפרגן. לפני כחצי שנה, פגשתי במקרה גבר נשוי שאתו נפגשתי מספר פעמים ואף קיימנו יחסי מין. כיום אין בינינו שום קשר אבל המפגש אתו גרם לי להירתע מבעלי ולהתרחק ממנו. איך אני מחזירה את עצמי לתקופה הקודמת, לפני שהכרתי את הגבר הנשוי?

תשובה
התייחסות לבן זוג כמובן מאליו עלולה להביא את מערכת היחסים לידי שגרה משעממת וחיפוש קשר מחוץ למסגרת. לקיום יחסים מחוץ למערכת הנישואין יש מחיר שמשלמים כל הנוגעים בדבר. כדי להתקרב חזרה לבעלך צריך לקרות משהו דרסטי, שיעורר מחדש את הקשר ביניכם. המלצתי לך לספר לבעלך על הקשר עם הגבר האחר, אך כמובן שההחלטה היא שלך. בכל מקרה עלייך לברר מה הביא אותך לנהל קשר מחוץ לנישואין ולהעלות בפניו את מה שחסר לך בקשר אתו, לשוחח על מה שיכול לקרב ביניכם ולעורר תשוקה מחודשת. שיתוף פעולה בתהליך של בירור הרגשות, התסכולים והמאוויים יכולים לרפא את הקשר ולהחזיר את בעלך אלייך רק דרך שינוי הקשר ביניכם. חשוב לזכור, כי תחושת הסיפוק קטנה כאשר אין תקשורת גלויה ואמיתית בין בני הזוג ושמירה על מסגרת נישואין בריאה ומכובדת תלויה בהשקעה של שני בני הזוג.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות