דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה- בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה- בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, בעלי מבקר אותי כמעט על כל דבר שאני עושה או אומרת. מבחינתו הוא תמיד צודק ויש לנהוג לפי מה שהוא מחליט. יחד עם זאת אני מרגישה ביטחון איתו והוא מהווה עבורי משענת מאוד חזקה. כיצד עליי לנהוג כדי שישמע גם אותי ויבין את רצוני העז להחליט ולקבוע מידי פעם.

תשובה
אחד הדברים הקשים בין בני זוג היא הביקורת המופנית אחד כלפי השני. לעיתים הביקורת מתמקדת בעיקר בתחום אחד ולעיתים היא יכולה להיות כמעט על כל דבר. בעלך מנסה להשתלט עלייך, להחליט ולקבוע בהתאם לרצונותיו וצרכיו בלבד ובכך פוגע בתחושת הערך העצמי שלך וגורם לך לתחושת חוסר ביטחון ותסכול רב. התנהגות שתלטנית נובעת לעיתים מחוסר ביטחון ולעיתים נובעת מתוך הביקורת, הנוקשות וחוסר הערכה שספג האדם בילדותו. קודם כל, עליו להיות מודע לתחושות הביטול העצמי שלך יחד עם הכוח שהוא נותן לך, בהדרגתיות עליו לוותר על הצורך בשליטה יחד עם ההבנה של מקורותיה. זהו תהליך ארוך ולא פשוט, תהליך המצריך התערבות מקצועית. בהתערבות כזאת יהיה עלייך לבדוק את המקום המאפשר שלך להתנהגותו כלפייך, להבין את מקורותיה ולעשות שינוי משמעותי. זוגיות טובה הנה זוגיות שיש בה הקשבה, שותפות, הכרה בשוני והרבה כבוד אחד כלפי השני.

שאלה
בתיה שלום, אימי נפטרה לפני חודש. היא היתה סבתא מדהימה ואהובה מאוד על נכדיה. בתי בת ה-9 מתגעגעת אליה מאוד, היא עדיין בוכה מידי פעם ומספרת כי היא חושבת עליה כל הזמן. בתי שואלת שאלות בעניין זה, שלא תמיד אני יודעת מה לענות. כיצד להגיב?

תשובה
ההתמודדות עם אובדן אדם יקר אינה פשוטה בכל גיל ובמיוחד בגיל הצעיר, כשהילד חווה עם אותו אדם חוויות משותפות והיה קשור אליו רגשית. עלייך לדבר עם בתך על עובדות החיים והמוות לאט לאט דרך אובדן שחוותה כבר בשלבי התפתחותה הראשונים, כמו צעצוע שאבד, בע"ח שמת (דג, חרק, נמלה ועוד) או פרח שנבל. כאשר בתך בוכה תהיי איתה, תמשיכי לומר לה שמותר לבכות, הרי עצב וכאב הם חלק מהחיים. אני מציעה שתספרי את האמת הפשוטה, שסבתא מתה ולא תראו אותה עוד. כדאי להקריא לה סיפורי ילדים בנושא. הציעי לה לכתוב מכתבים ולצייר ציורים לסבתא, אותם היא יכולה לשמור בחדרה. שמרו על הזיכרונות מאמך ויחד התבוננו באלבומי תמונות ובסרטי וידאו. יש לעזור לבתך לארגן את עולמה הפנימי והחיצוני אחרי האובדן.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות