דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה

בתיה שלום, אני דואגת מאוד בנושא הכנת שיעורי הבית של בני שנוהג להאריך את זמן הכנתם, לדחות או אפילו להימנע בכלל מהכנתם. מה לעשות כדי למנוע חיכוכים וחוסר הסכמה בינינו בעניין חשוב זה?

תשובה
נושא שיעורי הבית הפך למוקד של ויכוחים ומריבות אצל משפחות רבות. כולם מסכימים, כי הכנת שיעורי בית מאפשרת חזרה ותרגול על החומר הנלמד ומפתחת אצל הילדים חוש אחריות ועצמאות. במקרה של הימנעות מהכנת השיעורים או הארכת יתר של זמן ההכנה, יש לבדוק את הסיבה. יתכן שהסיבה נעוצה בקשיי למידה ובפערים שהתלמיד צבר מסיבות שונות. הטחות וביקורות חוזרות ונשנות מעצימות את תחושת התסכול של הילד ומעבירות לו מסר של מסוגלות נמוכה, מה שפוגע בדימוי העצמי שלו כלומד. עלייך להקשיב לצרכי בנך ולהבין את מהות הקושי, אך יחד עם זאת עלייך לשנות או ליצור הרגלים נכונים להכנת השיעורים. חשוב לדאוג לסביבה פיזית מתאימה, שקטה, ללא גירויים וקבועה, להקפיד על זמנים קבועים של הכנה, לעזור לו לתכנן את הזמן ולהתארגן נכון. למדי אותו להיעזר בצורה יעילה, אך הקפידי לא להכין את השיעורים במקומו. אל תשכחי לעודד אותו כאשר הוא מגלה אחריות בנושא.

שאלה
בתיה שלום, לפני מספר חודשים החמירה אצלי מחלת ניוון השרירים. אני נעזרת בגורמי חוץ, אך להרגשתי בעלי עדיין לא הפנים את גודל המגבלה איתה אני מתמודדת יום יום ושעה שעה. איך לשנות את המצב בלי שהדבר יפגע בעיסוקיו ובענייניו?

תשובה
משברים שונים ותהפוכות החיים, כמו מוות, מחלות כרוניות ושינוי במצב הכלכלי משפיעים כמעט תמיד על הקשר הזוגי, הם יכולים לחזק את הקשר או להחלישו. המשבר שייך לכל בני המשפחה ולא רק לנפגע עצמו, איכות החיים המשפחתית נפגעת. בעלך לא עשה עדיין את השינוי המצופה ממנו לגבי המחויבות והאחריות שלו. אין זה אומר שעליו לוותר על החיים הקודמים שלו, אך בהחלט עליו לשנות את אורך חייו הרגיל. הקושי הוא למצוא את האיזון בין התמיכה ההדדית לבין מתן אפשרות לבעלך להמשיך בענייניו בדרך אחרת, ללא רגשי אשם. עליכם לשוחח על המצב והשינויים בעקבות ההחמרה במחלה, לדבר בפתיחות ובכנות על תחושותיכם, גם אם נאמרים דברים לא פשוטים ועולים כעסים ותסכולים, בנוסף לכך עליכם למצוא יחד פתרונות ממשיים כדי לאפשר לכל אחד מכם להתמודד עם המצב. הכרה והסתגלות משותפת למצב החדש יכולים להוות מנוף לזוגיות חזקה ומספקת.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

צילום ארכיון: דובר צה"ל

חזרת פתאום – כל מה שחשוב לדעת כשהחיילות והחיילים חוזרים הביתה – המדריך המלא

תפריט נגישות