דף הבית / ייעוץ / שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלות ותשובות בנושא זוגיות ומשפחה – בתיה בר-שביט יועצת זוגית ומשפחתית, .A.M בייעוץ חינוכי

שאלה
בתיה שלום, בני משרת בתפקיד עורפי בצה"ל והוא חוזר כל יום הביתה. מערכת היחסים בינינו לא פשוטה מכיוון שהוא מרגיש שהוא מגיע כל יום ל"בית מלון". הוא לא לוקח אחריות בשום דבר הקשור לבית וכל הזמן מתלונן שקשה לו והוא עייף. איך להתמודד עם המצב ועד כמה לדרוש ממנו להשתלב בחיי המשפחה?

תשובה
השירות הצבאי מציב אתגרים מיוחדים במערכת היחסים בין ההורים לבין ילדיהם. רבים מהחיילים חולקים את זמנם בין הבית לבין הצבא. ההורים מצפים שהילדים יהיו שותפים בחיי הבית, אולי כמו פעם, לפני הגיוס לצבא, והילדים מצפים מההורים שיבינו שהם לא יכולים למלא את המקום שמילאו בעבר, לפני הגיוס. חשוב שגם אתם וגם בנכם תהיו מודעים לכך שכל עוד ממשיכים לחיות באותו בית צריכים להגיע להחלטות משותפות שמבוססות על הבנות לגבי היקף העזרה וההשתלבות של בנכם החייל בחיי הבית כמבוגר. ערכו ביניכם מעין "משא ומתן" לגבי הזכויות והחובות תוך התחשבות בעובדה שקרוב לודאי, בנכם מתמודד עם קשיים כאלו ואחרים גם אם הוא חוזר כל יום הביתה. אין ספק, שהיחסים בין ההורים והילדים חייבים להשתנות עם הגיוס לצה"ל ובמיוחד עם שלב זה של הכניסה לבגרות. שמרו תמיד על יחסי אהבה, כבוד ואכפתיות וכמובן על יחסים בוגרים.

שאלה
בתיה שלום, אני עומדת להינשא בעוד כשלושה חודשים. חברי מעוניין שנחתום על הסכם ממון. אנחנו שונים בדעותינו ובהשקפותינו ונושא זה גורם לנו לחילוקי דעות ולמריבות. אני אמנם מבינה אותו, אך אני רואה בזה מעין הסכם גירושין עוד לפני שהתחתנו. בתיה, מה דעתך בתור יועצת זוגית ומגשרת?

תשובה
הסכם ממון הוא הסכם הכולל את החובות והזכויות של בני הזוג ברכוש בזמן הנישואין ואחריהם. זהו הסכם שמאפשר בעת הפרידה חלוקת נכסים בהסכמה מראש וזאת ללא התדיינות משפטית, הגורמת צער רב לבני הזוג ולילדיהם. הסכם ממון חייב באישור בית משפט לענייני משפחה ו/או בית דין רבני. במידה וקיים בינך לבין חברך פער כלכלי, רצוי לערוך הסכם כזה. בנוסף לכך, הידיעה כי אפשר להיפרד מבלי לשלם מחירים שאינם קשורים להחלטה על המשך הקשר מאפשרת דווקא נישואין מוצלחים ללא חשש מהחלטה שגויה ומגירושים "מכוערים". זוהי הזדמנות בשבילכם לבחון את עצמכם, איך אתם מתמודדים עם קונפליקטים ואיך אתם מתגברים על הפערים ועל השוני הקיים ביניכם. עליכם למצוא דרכים לגישור ולהסכמה כדי שעניין זה לא יעיב על הקשר ביניכם.

שאלות למדור נא להפנות לבתיה בר-שביט
[email protected], טל: 6899298 – 054

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

בגרות במתמטיקה. צילום: דוברות העירייה

רגע לפני ההחלטה: כך תבחרו את התיכון שהכי מתאים לכם!

תפריט נגישות