n

ראשל"צ: קו חם לסיוע

עובדים סוציאליים ופסיכולוגים ממתינים לייעוץ וסיוע טלפוני בהתמודדות עם משבר נגיף הקורונה. בקו החם ניתן מענה ייעודי לאזרחים ותיקים

הקו החם של עיריית ראשון לציון
קו החם של עיריית ראשון לציון

עשרות שיחות טלפון התקבלו מתחילת השבוע למוקד הקו החם של עיריית ראשון לציון על רקע התפשטות נגיף הקורונה ושורת ההגבלות. את המוקד, שמפעיל מינהל לשילוב חברתי, מאיישים עובדים סוציאליים ופסיכולוגים והוא פועל בימים א-ה מהשעה 08:00 בבוקר ועד 19:00 ולאחר מכן ניתן לפנות למוקד העירוני לקבלת מענה מהכוננים. כמו כן, בשל הפסקת פעילות מועדוני היום, המנהלים ואנשי צוות של המועדונים עושים סבב שיחות עם התושבים בחברים במועדונים ומוודאים את צרכיהם.

הקו החם של עיריית ראשון לציון
קו החם של עיריית ראשון לציון

 

ראש העירייה, רז קינסטליך: "אנו נמצאים במציאות מורכבת וחדשה שדורשת חשיבה והרגלים חדשים, אני קורא לתושבים לא לחשוש ולא להתבייש, החשש והדאגה טבעיים בימים אלו, אנחנו כאן כדי לשמוע אתכם ולסייע לכם במידת הצורך". הקו החם פתוח לכלל התושבים, יחד עם זאת ניתן דגש לקבוצת הסיכון- אזרחים ותיקים. במוקד ישנה עובדת סוציאלית המתמחה במענה לאזרחים ותיקים.
מנהלת הלשכה לאזרחים ותיקים, מיכל שוורץ, מסבירה: "הקו מיועד לכל מי שמרגיש שהוא נמצא בסוג של לחץ או משבר בעקבות המצב וזקוק לעזרה נפשית. כל מי שיש לו צורך חומרי, טכני או קושי להתגונן. צורך במידע, שירותים ועוד". שוורץ מספרת שעיקר הפניות מהבוקר עוסקות בבקשות לסלי מזון עבור קשישים, הבאת תרופות לקשישים שפוחדים לצאת מהבית וכן שיחות הרגעה לאנשים בחרדה.
שוורץ מספרת עוד כי ישנם מקרים מורכבים שמגיעים לשולחנה "זה מצב חדש שלא הכרנו ואנחנו נערכים עם מענים בהתאם". למשל מטפלת זרה שחוששת להגיע לבית הקשישה וכעת היא נשארה ללא סיוע ומענה. במקרה כזה מערבים את הביטוח הלאומי למציאת חלופות. מקרה אחר של בת שרוצה לבקר את אמא שלה המתגוררת בדיור מוגן, אולם הנחיות משרד הבריאות אוסרות זאת. במקרה זה, הצליחו להוסיף לאמא מטפלת ליום נוסף בשבוע.
ניתן ליצור קשר עם המוקד בטלפון: 03-9682500.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

IMG-20240418-WA0006

ראשון לציון מתמרקת לקראת הפסח

תפריט נגישות