דף הבית / חדשות העיר ראשי / פורסם המכרז להקמת מעונות לסטודנטים במערב העיר

פורסם המכרז להקמת מעונות לסטודנטים במערב העיר

רונן דמארי

 

יוצא לדרך. החברה הכלכלית פרסמה את המכרז להקמת מעונות סטודנטים במערב העיר. ראש עיריית ראשון לציון, רז קינסטליך, החליט כי העירייה היא שתממן את הפרויקט המוערך בכמאה מיליון ש"ח "הפרויקט הזה הוא מסר לצעירי העיר שעיריית ראשון לציון לצדם לאורך כל הדרך".

מדובר בקומפלקס סטודנטיאלי ענק על שטח של ארבעה דונם שיכלול 350 יחידות דיור בשלושה בניינים הכוללים גם רחבה ציבורית להתכנסויות וקומת קרקע המיועדת למסחר. קומה זו תשתרע על שטח של 650 מ"ר ויפעלו בה בעיקר עסקים שיתמכו בצרכי המחייה של הסטודנטים ויספקו שירותים נלווים, כדוגמת מסעדות ובתי קפה, שירותי כביסה, חנויות מסוגים שונים, שירותים עסקיים ועוד. תמהיל הדירות יכלול יחידות דיור ליחידים (סטודיו), לזוגות ולשותפים (שניים ושלושה), כל יחידה תכלול גם מטבחון וחדר אמבטיה. סך כל השטח הבנוי של הפרויקט יעמוד על כ-17,000 מ"ר. המכרז צפוי להתפרסם החודש. ראש העירייה, רז קינסטליך, הוסיף: "המעונות יהיו מרכז חיים שוקק שישתלב במרקם העירוני והקהילתי. העלויות יהיו כמובן מוזלות מאוד והסטודנטים יוכלו להתרכז ולהתמקד בלימודים".

החברה הכלכלית , כאמור, אמונה על הפרויקט שימוקם על ציר שדרות רבין במערב העיר, בסמוך למכללה למנהל, בשטח של כארבעה דונם. לפרויקט יש כבר היתר בנייה כך שלאחר פרסום המכרז בחודש והכרזת הזוכה ניתן לצאת מיד לבנייה.

בסך הכל המעונות יתנו מענה ל-520 סטודנטים כאשר העירייה תעניק עדיפות לתושבי העיר הלומדים במוסדות אקדמיים, ללא קשר למקום לימודיהם. הבשורה הנוספת היא שהמחירים צפויים להיות מוזלים שכן העירייה ניגשה לקול קורא שפרסמה החברה הממשלתית "דירה להשכיר" וזכתה בו, כך שהסטודנטים העתידיים ייהנו משכירות הנמוכה ממחירי השוק.

החשיבה התכנונית לא פסחה על דגשים של תכנון בר-קיימא, והפרויקט יכלול, בין היתר, מערכות פוטו-וולטאיות וחללים לתאורה ואוורור טבעיים. בנוסף תקצה החברה הכלכלית במבנה שטחים למועדון סטודנטים, חדרי לימוד משותפים ופינות ישיבה בכל קומה. המבנה יכלול גם חנייה תת קרקעית של כ-50 מקומות חנייה.

הדמייה - מעונות סטודנטים
הדמייה – מעונות סטודנטים. קיקה בראז אדריכלים ומתכנני ערים וקימל אשכולות אדריכלים
הדמייה - מעונות סטודנטים
הדמייה – מעונות סטודנטים. קיקה בראז אדריכלים ומתכנני ערים וקימל אשכולות אדריכלים
רז קינסטליך. צילום גיא קרן
רז קינסטליך. צילום גיא קרן

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות