על המוקד

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ

יו"ר ועדת הביקורת במועצת העיר ראשון לציון, חבר המועצה דורון אוזן, מעלה לדיון ציבורי את 'פורום המוקד העירוני' שפעל בעירייה מזה כעשור ולפני כשנה הוא בוטל. פורום המוקד העירוני הורכב מאנשי מקצוע וגורמים בכירים בעירייה שעקבו מקרוב אחר פעילות המוקד ואופן טיפול פניות התושבים. בנוסף הוא מבקש לקבל לידיו נתונים אודות התנהלות המוקד בחודשים האחרונים.

בהצעה לסדר שהעביר השבוע לראש העיר, רז קינסטליך, הוא כותב: "פורום המוקד העירוני הוקם ע"י מנכ"ל העירייה פרנקו גונן והמשיך לפעול במתכונת זו ע"י מנכ"ל העירייה היוצא חיים גליק. פורום זה הועתק לערים אחרות כי כולם הבינו שזה מרכז השליטה לקבלת מידע מהציבור. בפורום חשוב זה העירייה מקבלת מידע מהציבור ושם היו דנים ובודקים שאכן הדברים מטופלים אבל בפועל מה שקרה מיד שנבחרת ביטלת את פורום המוקד העירוני. אין בעל בית שבודק ומפקח שהדברים אכן מתבצעים כראוי. מדובר במעשה חמור שיש לו השלכות רוחביות על פעילות וביצוע הפעולות בעיר. כל העירייה מתעסקת אך ורק ביחסי ציבור, אין ניתוח של אירועים וסטטיסטיקות מהם התלונות המרכזיות מתוך המוקד העירוני.

על כן ברצוני שתציג בפני המועצה את התנהלות המוקד בעירייה בארבעת החודשים האחרונים כאשר אין פורום מוקד".

 

"דיון בנושא"

אוזן מבקש לקבל מענה לשאלות הבאות: מי מנהל  את המוקד העירוני היום בפועל? מדוע הייתה בהילות לבטל את פורום המוקד העירוני? מהן הסטטיסטיקות של הנושאים המרכזיים שעלו בארבעת החודשים האחרונים? האם טופלו בזמני התקן עפ"י אמנת השירות? כיצד אפשר לנהל עיר מבלי לעקוב אחר ביצועם ע"י הגורמים העירוניים? כיצד ערוך המוקד לטפל בהתרחשות מצבי חרום שאין מי שאחראי עליו נכון להיום ולכן אני שואל לגבי החודשים אחורה האחרונים".

ל"גל גפן" אמר השבוע אוזן: "זו הצעה מאוד חשובה ומאוד מהותית כדי שיתקיים דיון מעמיק בנושא הזה. יכול להיות שההחלטה לבטל את "פורום המוקד העירוני" שהפך למודל בערים אחרות והוביל לתוצאות טובות בטיפול השוטף בבעיות והתלונות של התושבים. יכול להיות שמחר ראש העיר יחליט לבטל את פורום הפיתוח – חברי המועצה צריכים לגלות אחריות לשאול שאלות, לבקש נתונים בטח ובטח כאשר לא מדובר בנושא פוליטי אלא בנושא כל כך חשוב לטובת תושבי העיר.

לכן ביקשתי לקבל את כל הנתונים ולהבין איפה היו התלונות המשמעותיות ביותר ולבחון האם טופלו בזמן המתאים על פי אמות השירות הראויות. את כל הדברים האלו אני רוצה שראש העירייה ישמיע לנו בישיבת המועצה ושיתקיים דיון בנושא".

מהעירייה נמסר בתגובה: "תפיסת הניהול החדשה, של המוקד העירוני, הוכיחה את עצמה מעל המצופה ולראייה, בהשוואה בין שלושת החודשים האחרונים לחודשים המקבילים אשתקד, ירדה כמות השיחות הננטשות והופחת זמן ההמתנה למענה.

בשנה האחרונה הושם דגש רב על פעילות המוקד והוא במעקב קבוע הן ברמת מנכ"ל העירייה המקיים דיונים מדי יום בנושאי המוקד והן ברמת ראש העירייה, שמזה שנה מוצב בלשכתו מסך עם כל נתוני השירות, זמן תגובה וטיפול של כל פנייה המגיעה למוקד.

באשר לפורום מוקד. במתכונתו הקודמת, הוא התקיים בהשתתפות של למעלה מ-30 איש. במקום זאת, הוחלט לקיים פורומים מצומצמים יותר עם כל מינהל. כך שיהיו ממוקדים, יעילים ומקצועיים".

 

תמונה. דורון אוזן

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות