n
דף הבית / בקעת אונו / חדשות בקעת אונו / נווה מונוסון: מחאת שלטים על העלאת הארנונה

נווה מונוסון: מחאת שלטים על העלאת הארנונה

בוקר אחד מתעוררים תושבי מתחם רחוב תמר בנווה מונוסון ומגלים כי תשלומי הארנונה שלהם קפצו בעשרות אחוזים. הם שוכרים שרותי מדידה וליווי משפטי, מגישים ערר, אך גם תולים שלטי ענק עם המחירים החדשים של הארנונה לעיני כל

שלטי המחאה במרפסות
שלטי המחאה במרפסות
צילום: איתן אלחדז ברק

במרץ 2019  קבלו 310 דיירי מתחם תמר בנווה מונוסון שכולל חמישה בניינים רבי קומות, הודעה מהעירייה בה נמסר להם כי הם יחויבו בתוספת תשלום עבור הארנונה שלהם בגין כ-60 מ"ר שנוספו להם לאחר שהעירייה החליטה להוסיף שטחים משותפים לחיובי הארנונה, "נוצר מצב שבו דייר כמוני שיש לו 4 חדרים בבניין משותף משלם כמו משפחה שיש לה וילה ביהוד" מספר אחד מדיירי השכונה שאינו מעוניין להזדהות בשמו ושהגיש ערר בנושא יחד עם עוד 123 דיירים. הרקע לסערת הארנונה הוא צו ארנונה מאוחד שהוציאה העירייה בשנת 2017 עבור נווה מונוסון שעד אז הייתה תחת שיטת חישוב ארנונה שונה, "למרות שהעיר יהוד מונוסון אוחדה בשנת 2003, לא אוחדו עד היום צווי המיסים של אזור יהוד ואזור מונוסון" נאמר במכתב שהוציאה העירייה ובו נכתב בהמשך, "הדבר השאיר על כנו אי שוויון מובנה בין שעורי מס הארנונה ע"פ מחויבים מבנים וקרקע המצויים באזור מונוסון לבין שיעורי מס ארנונה על פיהם מחויבים נכסים זהים המצוים ביהוד".

 

"תוספת של מאות שקלים בחודש"

עו"ד אורית פפר שמייצגת את הדיירים שהגישו ערר טוענת שבעקבות הצו המאוחד, "תושבי יהוד זכו להפחתה בתעריף החניה המקורה שעד היום חויבו בה. ואילו תושבי מונוסון נאלצים לשלם על שטחים שעד לשנת 2018 לא חויבו בגינם". בצו החדש חושבו כל השטחים המשותפים של הבניינים כולל כבישים ומדרכות ב בתוך החניונים תת קרקעיים שחולקו בין דיירי חמשת הבניינים. "השטחים בגינם הוגש הערר" מסבירה עו"ד פפר, "מתחלקים לכבישים בשטח של יותר משישה קמ"ר וכמעט 3 קילומטרים רבועים של מדרכות אשר מעולם לא חויבו בעבר, כך יוצא שכל אחד מהדיירי הבניינים קיבל תוספת של 30 מ"ר רק על שטחי החניון המשותפים זאת למרות ששטח חניה ממוצעת נע סביב 13 מ"ר. בנוסף לכל אלו חויב כל דייר ב 30 מ"ר על שטחים משותפים אחרים אשר בגינם הוגש הערר". אחד הדיירים שמעדיף להישאר בעילום שם מסביר: "עד מרץ 2019 הייתי משלם על 180 מטרים של הדירה שלי ופתאום אני צריך לשלם על 250 מטרים. תוספת של מאות שקלים בחודש".

 

"מרגישים שעשו תרגיל"

בימים האחרונים נתלו שלטים באורך של מטר על שניים עליהם הודפסו מחירי הארנונה החדשים שנעים בין 1,700 ₪  ל 1,900 ₪ לחודשיים, "זה יוצא לנו תוספת של 2400 שקלים בשנה" מספר אחד הדיירים שטוען  כי "ישנם לא מעט דיירים שאם הם היו יודעים מראש על מחירי הארנונה החדשים לא בטוח שהם היו רוכשים את הדירות". דייר אחר טוען "כי אנחנו מאוכזבים ולא ציפינו לכך. אנחנו מרגישים שעשו לנו תרגיל". הדיירים אף הגדילו לעשות ושכרו מטעמם מודד כדי להדגיש את הפער בחישוב.

בפרויקט רחוב תמר שנמצא במערב מונוסון וגובל בשכונת נווה רבין באור יהודה הוקמו לפני חמש שנים בהדרגתיות חמישה בניינים בני 16 קומות ובעתיד מתוכננים להבנות שם עוד חמישה בניניים.

מעיריית יהוד- מונוסון נמסר כי:  "העירייה יזמה הליך לשינוי שיטת חיוב הארנונה על חניות תת קרקעיות בבתים משותפים בכל רחבי העיר.

מטרת היוזמה להביא להפחתה בתשלום הארנונה של התושבים עבור שטחי חנייה תת קרקעיים.

העירייה פועלת להגשת הצעת השינוי בהקדם,  לאישור מועצת העיר, משרד הפנים וקבלת האישור כנדרש בחוק".

 

שלטי המחאה במרפסות
שלטי המחאה במרפסות
צילום: איתן אלחדז ברק

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

תג יחידה צילום דוברות עיריית חולון

שי לפסח לחיילי חולון

תפריט נגישות