דף הבית / חדשות העיר משני / מסתמן: סכסוך עבודה בחברה קדישא

מסתמן: סכסוך עבודה בחברה קדישא

רונן דמארי

מבקשים להכריז על סכסוך עבודה: במכתב שהעביר להסתדרות מרחב ראשל"צ, ציין יו"ר ועד העובדים דוד ארנפלד, כי הסיבה לבקשה היא העובדה שהמשא ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי נמשך כשלוש שנים ללא כל תוצאות. הסתדרות החליטו לאשר את הבקשה לסכסוך עבודה, כאשר משמעות הדבר היא שבעוד שבועיים יוכלו העובדים לשבות.

ל"גל גפן" אמר השבוע ארנפלד: "ההנהלה גוררת רגליים והעובדים לא מוכנים להמתין יותר. ההסכם הקיבוצי צריך להיחתם ויפה שעה אחת קודם, לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים. אנחנו במשא ומתן עם ההנהלה די הרבה שנים והגענו למסקנה שאנחנו צריכים לבקש סכסוך עבודה כדי שיישבו איתנו ויסכמו דברים, אני מקווה שזה יקרה בשבוע הבא".

עוד הוסיף ארנפלד: "אין לי מושג למה זה לוקח כל כך הרבה זמן, בכל יום אנחנו מבקשים תשובות ואומרים לנו 'מחר, מחר' זה לא יכול להימשך ככה. אני חושב שאחרי כל כך הרבה זמן שדיברו על משא ומתן אבל לא סיימו אותו, הגענו למצב שאין לנו ברירה אלא להכריז על סכסוך. בענף שלנו אין סיכוי שלא תהיה עבודה ואנחנו רוצים שלעובדים יהיו התנאים המגיעים להם, אני מקווה שנוכל לגמור את זה לפני ראש השנה".

מזכירת האיגוד המקצועי במרחב אילנית רגב קונפינו התייחסה לנושא ואמרה: "אנחנו מנהלים מו"מ כבר מעל שנתיים מול היועצת המשפטית של חברה קדישא, עברנו על כל הסעיפים ואנחנו מחכים לחתימה. לדעתי ההנהלה מעכבת את העניין בכוונה תחילה, מערימים קשיים ודוחים את זה באמתלה כזו או אחרת עכשיו פתאום רוצים לקחת יועץ כלכלי אחרי שכבר הסכמנו על הכל. נראה שהם פשוט עושים דווקא הגיעו לעובדים מים על נפש הם כועסים ואנחנו תומכים בהם כמובן".

מנהל האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות המרחב, דוד ראובן, הוסיף: "העובדים התאגדו בהסתדרות לפני כשנתיים, קיימנו משא ומתן באמצעות היועצים המשפטיים מנכ"ל חברה קדישא וועד העובדים עם אילנית ואיתי. אילנית הגיעה לסיכומים עם היועצים המשפטיים של החברה אבל במשך למעלה מחודשיים הם מסרבים לחתום. העובדים איבדו את אמונם בהנהלה וביקשו מאיתנו סכסוך עבודה ולצערי צריך להשתמש בכלי הזה שהוא מוצא אחרון עבורי בשלב זה אישרתי לאשר סכסוך עבודה. מקווים שההנהלה תתעשת ונגיע לחתימה עוד לפני החג".

 

מנכ"ל חברה קדישא ראשל"צ, ישראל הורביץ מסר ל"גל גפן": "העניין בטיפול, אני לא יכול להתייחס לנושא".

מחברת קדישא נמסר: "חברה קדישא ראשון לציון רואה בהון האנושי שלה, אשר אמון על עבודת קודש יום יום, נכס חשוב ביותר. בימים אלה עוברת החברה תהליך של התייעלות ארגונית וייעול שיטת העבודה. כחלק מכך, החברה בוחנת את ההסכם בין העובדים וההסתדרות, הליך שהחל עוד לפני כניסתה של ההנהלה החדשה, שרואה עין בעין את טובת העובדים ורווחתם".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות