דף הבית / חדשות העיר / מנהלת רשת כותר ראשון- הכותרים והספריות בראשל"צ – נועה מיכאלי-לוי

מנהלת רשת כותר ראשון- הכותרים והספריות בראשל"צ – נועה מיכאלי-לוי

נועה מיכאלי

"שנת 2017 הייתה שנה מלאת עשייה עבור רשת כותר ראשון כשהמטרה שעמדה לנגד עינינו היא המשכת הקשר עם התושב וחיזוק הקשר עם הקהילה. המטרה מושגת באמצעות שיתופי פעולה עם מוסדות שונים בקהילה והנגשת שירותי מידע לתושב בכל תחום שבו הוא חפץ ובשלל האמצעים העומדים לרשותנו.כל זאת מתאפשר בזכות צוותי הכותרים והספריות המסורים הרואים את תפקידם כבעל השפעה בקהילה.
את שנת 2017 אפיינה במיוחד העובדה כי היתה בסימן כניסת טכנולוגיות חדשות לכותרים ולספריות. תושבי העיר נהנו מקריאת ספרים דיגיטליים והביקוש לפורמט קריאה זה, הולך וגדל, יצוין כי ראשון לציון מובילה בכמות הקוראים בפורמט זה. בכותר ראשון-שקמה, התקיים חוג של עיצוב והדפסה בתלת ממד לילדים בכיתות ד'-ו' שנחל הצלחה רבה. הילדים למדו את סודות התכנון של המוצר בתוכנה ייעודית והדפיסו את פרי תכנונם במדפסת תלת ממד. בנוסף, השקנו אתר אינטרנט חדש עם עיצוב עדכני ותוכן משתנה הנותן במה לספרנים לכתוב ולשתף את הקוראים בנעשה בעולם הספר והספרות.
אחד מהיעדים של הספרייה הציבורית היה להוות מרכז תרבותי -חברתי בתפיסה קהילתית ולפעול לקידום ועידוד הקריאה והאוריינות. כותר ראשון, פועל להשגת יעד זה עבור כל שכבות הגיל. לפעוטות ולגיל הרך מתקיימות שעות סיפור בכלל הספריות ובכותר טף, כמו גם סדנאות להורים לילדים. לילדים בגילאי בית הספר נערכות סדנאות בחופשות ובחגים ובחופש הגדול התקיימו בכותרים "חדרי בריחה" בהם לקחו חלק הורים וילדים שהפגינו רוח תחרותית. לקהל הבוגר, התקיימו מפגשי סופרים אינטימיים וכן מופעי תרבות מוזיקליים איכותיים סביב עולם הספרות.
אנו ממשיכים להנגיש לקהל את שירותינו והחל מהחודש יהיה ניתן לרכוש כרטיסים במערכת הסליקה המקוונת באתר ובכך לאפשר לקהל עצמאות מבלי להיות תלוי בשעות הפתיחה של הכותרים והספריות. בקרוב מאוד תצטרף רשת כותר ראשון ל'ספרייה הדיגיטלית העברית' יחד עם עוד עשרות ספריות ברחבי הארץ ותשיק פלטפורמה להשאלה ולקריאה של ספרים דיגיטליים. בכך אנו מקווים להמשיך את החשיפה לקהלי יעד חדשים שאינם מגיעים לספריות- חיילים, סטודנטים וכמובן עבור כל מי שמעוניין לקרוא ספרים דיגיטליים. כן, יוכלו מינויי הספריות לקבל גישה מהבית למאגרי המידע אותם רוכשת הרשת באמצעות השרת המרוחק שיחל לפעול. אל תשעה הכותרים והספריות תצטרף בקרוב ספרייה עשירית המיועדת לקהל התורני ובה יהיה אוסף של ספרים המיועד למגזר התורני ויתקיימו בה פעילויות תרבות לילדים ולמבוגרים. בנוסף, אנו ממשיכים את הפעילות החשובה של מרכז המידע והייעוץ לתושב בשיתוף עם שי"ל (שירות יעוץ לאזרח) המספק שירותי מידע , יעוץ והכוונה ללא תשלום במגוון רחב של נושאים".

נועה מיכאלי

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות