דף הבית / חדשות העיר / "להגביר את האכיפה ביתר שאת"

"להגביר את האכיפה ביתר שאת"

מי ליאור 

די במשט עין קל כדי לראות את רוכבי האופניים החשמליים, שועטים על המדרכות ללא קסדות ובמהירות מאיימת בעיר, המסכנת את שלומם ושלום ההולכים ברגל, כשלאוזניהם דיבורית המחוברת לסלולארי. המרואיינים הצעירים אף הודו בחלקם כי הם נוהגים לנסוע לבילוי עם האופניים החשמליים, גם בסוף השבוע, למה? "כי זה נח יותר".

עומר (16.5) נוהג כשנתיים וחצי על אופניים חשמליים, לדבריו. הגיע לבית הספר חמוש בקסדה ללא כל אביזרים מתחייבים נוספים: "אני תומך בחלק מהחוק המחמיר. לא מקובל עלי שעל הילדים לנסוע  על הכביש מאחר וזה לא פחות מסכן את חייהם".

סתיו (17.5): "אני חושב שהחוק דבילי לגמרי. במתחם שלנו יש שני בתי ספר, בכל אחד לומדים כאלף ושלוש מאות תלמידים לערך, עומדים לרשותנו שני אוטובוסים קטנים להסעות. אז ילדים מעדיפים לרכוש אופניים חשמליים, כדי לפתור את כל הבעיות". מה עם רשיון נהיגה? "יש לי רישיון נהיגה לרכב, אני עושה בו שימוש בעיקר ליציאה לבילוי בסופי שבוע. לא, אינני שותה ולא מעשן. אני בעד שיתנו רישיון נהיגה על רכב לכל מי שמלאו לו 16 כדי שלא יתפתו בני נוער לרכוש אופניים".

ליאור (16): "אינני נוסע על אופניים חשמליים, הורי אינם מרשים. אני מחכה לרישיון נהיגה ברכב. לפי דעתי ההחמרות מוגזמות, למרות שלי אישית אין בעיה".

עילאי (16): "אין לי אופניים חשמליים, אבל דעתי זה לא פייר שאם שוטר תופס ילד מתחת לגיל 16 על אופניים חשמליים נוהג ללא קסדה, הוא מעכב לו את קבלת הרישיון לשנה".

אור (17): "אני מבין את ההחמרה, משתדל לשמור על החוק, האופניים החשמליים מאד מקלים על שגרת יומי עלי, בעיקר בנהיגה לבית הספר".

שמואל (17): "נכון אני נוסע עם אוזניות, אבל מתרכז בכביש". למה בלי קסדה? "אין תשובה…" האם קיבלת קנס עד היום. "עדיין לא…"

הצעיר שבהם, רועי (15) גילה רצינות ובגרות ואמר:"אני בהחלט מקבל את ההחמרות באכיפת החוק. אנו שומעים על כל כך הרבה נפגעים. אני חושב שזה נכון ללמד את הילדים תמרורים וזה רעיון מצוין  בדיוק כמו מי שמבקש להוציא רשיון נהיגה ברכב". למה לך אין אופניים חשמליים? "הורי אינם מסכימים שאנהג עליהם וגם דוגלים בעשיית ספורט".

 

ההורים מגויסים למאבק

ביקשנו לשוחח עם חלק מיושבי הראש של בתי הספר המקיפים בעיר ולשמוע מהם, האם הנושא עומד על סדר יומם ומה בכוונתם לעשות כדי להתמודד עם הסכנה.

יו"ר הועד של מקיף גימנסיה גן נחום, איתמר דורפמן: "מתוך מודעות עמוקה לסכנת הנהיגה על אופניים חשמליים ותוצאותיה, קיבלנו על עצמנו להביא לבית הספר שני מרצים בנושא בטיחות בנסיעה על אופניים. בנוסף נשקול לימודי תיאוריה על ידי מורים מקצועיים, על מנת להכשיר את התלמידים בנהיגה זהירה. במקיף לומדים אלף וחמש מאות תלמידים, ולבית הספר עד כמה שידוע לי מגיעים עם אופניים חשמליים כ- 150 תלמידים לערך. מאחר ובבית הספר חל איסור מוחלט להיכנס לתחומו יותר, התלמידים שברשותם אופניים חשמליים חוששים מגניבתם ומגניבת הסוללות, ונמנעים מלהגיע עמם לתחום בית הספר, כך שההגעה עמם הצטמצמה במעט. בהזדמנות זו אני קורא לעיריית ראשל"צ ולכוחות המשטרה להגביר את האכיפה ביתר שאת ולהפוך אותה לשגרה, בכל העיר".

יו"ר הנהגת ההורים השש שנתי קריית החינוך ע"ש אלברט אינשטיין (מקיף י') אלון מאיר: "אחד הנושאים העיקריים שנדון בהם באסיפת הנהגת ההורים הבית ספרית מחר (יום ד') הוא נושא רכיבת בני הנוער על אופניים חשמליים. בכוונתנו להפעיל נציגים ממשמרות הזהב להדרכות נהיגה בטיחותית לתלמידים. דרך אתר משוב של בית הספר נעביר קריאה מפורטת להוריהם של אלף ומאתיים התלמידים בחטיבה ובתיכון, ונזכיר להם שוב את האחריות המוטלת עליהם ברכישת אמצעי הגנה לרוכבים: קסדות ככפות מכנסיים ארוכים מגיני ברכיים ומרפקים. לאחר הישיבה נעביר את הפרוטוקול ואת  דף התקנות אחרונות שפורסמו בתקשורת לצורך שינונם. בתקווה שהנושא יוטמע ויטיב עם המצב הבלתי נסבל כיום".

רוני עקירב, יו"ר ועד ההורים של מקיף יא' ראשונים ויו"ר הנהגת ההורים העירונית בפועל: "מתוך 1200 תלמידים, מגיעים לבית הספר עם אופניים חשמליים כמאתיים תלמידים לערך. לאחרונה אנו משתפים פעולה עם החברה לבטחון עם מר ישראל סלע, שמגלה רגישות ואכפתיות בנושא. אשתקד גם נקטנו ביוזמה משותפת עם העירייה בהוצאת כל האופנים החשמליים מתוך שטח בית הספר והחובה להחנותם רק מחוץ לשער בית הספר, על מנת למנוע את הסכנות במתחם בית הספר. בעקבות התאונות האחרונות, בכוונתי להביא לבית הספר נפגעי תאונות אופנים שיספרו את סיפורם לתלמידים ואולי בכך נצליח לזעזע ולהחדיר להם תובנות בדרך מוחשית יותר".

טור האופניים החשמליים

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות