דף הבית / חדשות העיר משני / "לא צריך לחכות למקרה הבא"

"לא צריך לחכות למקרה הבא"

רונן דמארי

 

דורון אוזן אומר כי העירייה אמורה לממן סדנאות לצוותי החינוך, בהן יוקנו להם כלים שיסייעו למניעת מקרי חרם ואלימות בקרב התלמידים. בהצעה לסדר שהגיש לראש העיר רז קינסטליך, הוא מציין בין היתר: "כולנו נחשפנו למראה המזעזע של אותה ילדה בת 10 תושבת העיר שהוחרמה ע״י חבריה בבית הספר במשך שש שנים ברציפות תחת עיניהם של מנהלי בתי הספר, מורים ומחנכים, ועדי ההורים ומינהל החינוך העירוני. תופעה מסוג זה הינה חמורה מאוד ואסור היה שתקרה וייתכן שקיימת בעוד מקומות ברחבי העיר".

דורון אוזן
דורון אוזן. צילום: יח"צ

עוד מוסיף אוזן: "מהמקרה האחרון אני מסיק מכך שחסרה הדרכה רצינית לכל אותם המורים והמחנכים כיצד לנהוג או לזהות מקרים מסוג אלו ו/או ילד במצוקה ו/או ילד שעובר חרם ״שקט״ או גלוי ולכן הצעתי כדלקמן שהמועצה תנחה את מנהל החינוך להפעיל  סדנאות בנושא לכלל המורים/מחנכים/מנהלים ולהמשיך ולא להוריד את השיח מסדר היום בהתנהלות הבית ספרית בכל מה שקשור לקבלת האחר ולא רק ביום המעשים הטובים אלא לאורך כל השנה.

 

עיריית ראשון היא עירייה איתנה ויכולה להרשות לעצמה למען ילדיה מימון סדנאות בשלב א למורים ובמקביל בתוך בתי הספר נוסיף את בעיית האלימות שגם כאן יש קשר להתמודדות תלמידים עם אלימות ושיפור האקלים הכיתתי כגון התמודדות עם מצבים בכיתה של מכות וקללות, דינמיקות חברתיות מסוכנות ולחץ חברתי ולכן צריכים לתת כלים גם לצוותי ההוראה וגם לתלמידים לא צריכים לחכות למקרה הבא".

 

ליאל אבן זהר
עו"ד ליאל אבן זהר. צילום: יח"צ

עו״ד ליאל אבן-זהר, מ"מ ראש העירייה ומחזיקת תיק החינוך: ״מניעת חרם, כמו נושאים אחרים הקשורים לשיפור אקלים חברתי בבתי הספר, הוא ראשון בסדר היום על שולחני. הנחינו את כלל בתי הספר לקיים שיח ודיון בנושא חרם בכל הכיתות בעיר, ומנהל החינוך עמל בימים אלו, בשותפות ובברכת משרד החינוך, על תכנית רשותית למוגנות ילדים ומניעת אלימות. אנחנו סבורים כי גם ההורים צריכים להירתם למשימה החשובה, להסביר לילדיהם את החשיבות בעזרה וקבלה של ילדים אחרים, כמובן- שאין לרתום חבר נגד חבר, ולא להיות חלק מקבוצה נגד אחד. אני סמוכה ובטוחה שיחד, נצליח להגביר מודעות עירונית ולמגר תופעות כאלו, או לפחות לצמצמן מאוד״.

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות