דף הבית / כללי / כשאחותך יפה ממך

כשאחותך יפה ממך

איך לחזק את הדימוי העצמי אצל ילדכם? מרים זיסמן, גננת ותיקה ומדריכת הורים בגישת מיכל דליות, עם טור להורים שבחבורה. אתם מוזמנים לשאול שאלות ב"הורים תועים" בפייסבוק

מספרת אמא לנועה, בת ארבע, ואורי, שנה וחצי: "הגדולה, חכמה ומקסימה, אבל מסויגת בחברה, הקטנה מפזרת חיוכים. כל מי שמולה מגיב לקסם שלה ואכן היא שובת לב ויפה, יש להודות. ליבי נשבר כששאלתי את נועה 'מי יפה של אמא?' והיא ציינה אך ורק את אורי אחותה".
מה עושים? איך מחזקים את הדימוי העצמי שלה, כשאחותה אכן מעוררת תשומת לב ואולי באמת יפה יותר?
מטבע הדברים, אנחנו, כיצורים חברתיים, בוחנים כל הזמן את עצמנו ביחס לסביבה, זה מאפשר לנו ללמוד ולהתפתח. כשאנחנו עסוקים רוב הזמן במי הכי יפה, חזק, מי ניצח/הפסיד ואיפה אנחנו ממוקמים ביחס אליו- אנו שוחקים את עצמנו ולעיתים עלולים להגיע לייאוש, לוויתור. 'בשביל מה להתאמץ? אם אני לא מקום ראשון, אני כלום'..
כשהיופי נכנס למשוואה, יפה או מכוערת, גם היפה בנשים תהיה מתוסכלת. היא תראה את האין, מיני מינים של פגמים שתמצא בעצמה שמונעים את השלמות, את המקום הראשון.
גם אם הגענו לפסגה, נגלה שיש פסגה גבוהה יותר, יפה יותר, מוצלחת יותר, חכמה יותר. התגובה שלנו עלולה להיות ויתור, ייאוש, תחושת אפסות.
בחזרה לנועה- הסכנה בשיפוט של שחור לבן היא האמונה שאומרת: אם אני לא הכי יפה, פירוש הדבר שאני מכוערת, נחותה.
מה ניתן לעשות כדי שהדימוי העצמי יתעצם? אני מאד אוהבת את המשפט של אלתרמן: "יש יפות יותר ממך אך אין יפה כמוך". לכל אחד/ת יש יופי ייחודי ואני באמת מאמינה בזה.
מזמינה אותך, אמא יקרה, לספר לה מה את אוהבת אצלה: העיניים המאירות שלה, השפתיים הוורודות… כל אלו יישארו איתה לתמיד, גם כשיש אחות או ילדה יפה אחרת בכיתה. היא תדע שיש הרבה ילדים יפים ויפות והיא אחת מהם.
משוחררת מהחשיבה של "הכי יפה", תוכל נועה להרגיש שלכל אחד יש יופי מיוחד והיא חלק מקבוצת יפים ויפות נוספים.
תרגיל: מזמינה אתכם לפנות לאנשים שבעיניכם הם יפים ולבדוק איתם האם תמיד הם מרגישים יפים? מושלמים? האם היופי מאפשר להם חיים טובים יותר? מעניין אם תופתעו…
מניסיון, זה עובד.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

רז קינסטליך

יום הולדת לראש העיר רז קינסטליך

תפריט נגישות