דף הבית / חדשות העיר / "כמחצית מהילדים נפגעים בבית ובסביבתו"

"כמחצית מהילדים נפגעים בבית ובסביבתו"

מי ליאור

למעשה ילדים בגילאי 0 ועד ארבע מועדים יותר לפגיעות שונות כמו הרעלה, 60% מקרב ילדים ונוער שפונו לבית החולים הם ילדים עד גיל ארבע. כך גם בליעת גוף זר (51%) וכוויות (48%). נתון נוסף שבלט היה טווח הגיל שנפגע מרכיבה על אופניים, 43% מהנפגעים היו ילדים בגילאי 10-14. יש להניח כמובן שרוב הנפגעים היו מרכיבה על אופניים חשמליים.

בשבע השנים האחרונות 61% מהפגיעות של ילדים מגיל 0 ועד 18 היו מנפילה וחבלה. רוב הפגיעות, כמעט מחצית מהן (46%) מתרחשות בבית ובסביבתו ו-22% במרחב הציבורי. בשנה האחרונה פונו לבית החולים 3968 ילדים מראשון לציון, 75% מהם פונו לבית החולים אסף הרופא.

נתונים אלו הוצגו בוועדת ההיגוי בנושא מניעת היפגעות בלתי מכוונת של ילדים בעיר. נציגי ארגון "בטרם", נעמ"ת, מד"א, קופות החולים, משטרה, גורמי עירייה מהחינוך, נוער, איכות הסביבה, קליטה ועוד, כולם זומנו למפגש סביב שולחן עגול. ראשון לציון חברה בברית ערים של ארגון "בטרם" לבטיחות ילדים ופועלת בשנים האחרונות לעורר מודעות בנושא.

במהלך הוועדה הוצגו פעולות מרכזיות שנעשו בשנה האחרונה כמו איסור הכנסת בלונים למסגרות החינוך של הגיל הרך העיר, קורסי הצלת חיים ועזרה ראשונה בקרב עובדי ההוראה והעירייה, הכשרת פרחי רפואה וכן העלאת המודעות ברשת. כמו כן נעשתה הסברה באירועים קהילתיים עירוניים ואף הדרכות פרטניות בבתי תושבים.

ראש מינהל קהילה, דפנה כרמי-שקורי, אשר יחד עם אביטל גולדברג, מובילה את העשייה העירונית בתחום בטיחות ילדים, הודתה לכל המשתתפים ואמרה: "עיריית ראשון לציון הצטרפה לתכנית 'בטרם בעיר' מתוך הכרה באחריות התפקודית, החברתית והערכית לספק לתושביה סביבה בטוחה לילדים ולפעול לצמצום מקרי ההיפגעות הבלתי מכוונת בקרב ילדים. התכנית מבוססת על שיתופי פעולה בין אגפיים בתוך העירייה ועם גופים נוספים שרלוונטיים לנושא ופועלים בעיר. מטרתה המשותפת היא להוביל תהליך של שיפור מתמיד בבטיחות הילדים בעיר".

צילום: באדיבות העירייה

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות