דף הבית / חדשות העיר / כך תשמרו על עצמכם בחוף הים

כך תשמרו על עצמכם בחוף הים

רונן דמארי

בתחילת השבוע נמנעה טרגדיה בחוף ראשון. צעיר, שאינו תושב העיר, חולץ על ידי מנהל אגף חופים ואגמים בעירייה לאחר שנכנס למים עם חברו לאחר שעות הרחצה ונסחף למערבולת. השניים בילו בשעות הערב בחוף הים והחליטו להיכנס למים למרות האיסור על הרחצה לאחר סגירת שירותי ההצלה. השניים נסחפו לאזור מערבולת, התקשו לצאת ממנה והחלו לקרוא לעזרה. פקחים שהוזעקו למקום דיווחו על כך בקשר ושוורצברג שבמקרה עבד במשרדו באותה שעה, שמע את הקריאה בקשר ויצא מיד לעזרתם.

"כשהגעתי אליהם ראיתי שאחד מהם היה במצב ממש לא טוב. הוא כבר החל לשקוע במים." משחזר שוורצברג את האירועים וממשיך "הצלחתי לחלץ אותו כשהוא הוגדר במצב בינוני והוא הובהל מיד לבית החולים וולפסון. חברו חולץ במצב קל על ידי חבריו. אני שמח שהיה סוף טוב לסיפור הזה כי בקלות זה היה יכול להיגמר אחרת".

הים הוא מקום בילוי מועדף. בחודשי הקיץ ועל פי ההערכות מושך מדי שנה 2.5 מיליון מבקרים בשנה.

על מנת להימנע מסכנות הטמונות בים יש להקפיד על מספר כללים חשובים בהם:

לא לשחות בחופי רחצה שאינם מוכרזים, לא להיכנס למים לאחר שעות פעילות שירותי ההצלה, להישמע להוראות המצילים והפקחים ולשים לב לסימוני הדגלים.

דגל שחור, מסמן שהים סוער, גלי ומאוד סוחף – ומשמעותו היא שהרחצה אסורה בהחלט. דגל אדום מסמל "ים ביניים" – לא שקט מדי ולא סוער מדי. כלומר, ניתן להיכנס למים אך תוך מגבלות שהמציל קובע. דגל לבן מסמל שהים שקט אך המערבולות עדיין קיימות ויש להיזהר ודגל סגול מסמל הימצאות של נחיל מדוזות בחוף.

מה עושים במידה וכבר נסחפתם אל הים? כאשר אתם מגיעים לחוף מוכרז ואתם נכנסים לשטח רחצה פתוח, רוב הסיכויים שהמציל ימנע מכם להגיע למערבולת. אך במידה והתחלתם להיסחף חלילה – חשוב שתדעו מספר כללים: אל תתנגדו לסחף המים ואל תנסו לחזור אל החוף. הרימו את היד כדי לסמן למציל שאתם בסכנה והוא יגיע להציל אתכם. שחו צפונה או דרומה ונסו לעלות על גבעת חול. אם הצלחתם לעלות על גבעה, צאו ישר לכיוון החוף. אם לא הצלחתם – הסתובבו והתחילו לשחות לעומק, תוך ידיעה שצעקתם ונופפתם כבר בידיים כדי שהמבלים בחוף יקראו לעזרה. אנשים שנקלעו למערבולת נלחצים באופן טבעי ומנסים לחזור אל החוף – וזו טעות המוות של כולם, כי הם למעשה שוחים נגד הזרם המימי, שחזק מהם. כל הטביעות שמובילות למוות או כמעט למוות מתרחשות בחופים לא מוכרזים לרחצה או בחופים מוכרזים אחרי שעות הפעילות של המצילים – זכרו את זה והימנעו מכך.

צילום: אבי קקון

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות