יוצאים לדרך

רונן דמארי

אחרי שנה וחצי שבהן הקפיא בית המשפט את מתן ההיתרים לתמ"א 38 במרכז העיר, קיבל בית המשפט המחוזי את עמדת העיר ושחרר את החסמים לקידום הפרויקטים במתחמי רצ/106/1. כזכור, מספר תושבים בעיר, שחלקם ביצעו בעצמם פרויקטים של תמ"א 38, הגישו עתירה לבית המשפט לעצירת פרויקטים אלו בטענה כי העירייה חרגה מהמכסות במספר שכונות והדבר יוביל לעומס על תשתיות העיר.

הנושא נדון תחילה בבית המשפט המחוזי ומשם עלה לבית המשפט העליון לדיון עקרוני של הסוגיה. בית המשפט העליון קיבל את עמדת העירייה שאין מקום לעכב היתרים לחיזוק במתחמים שבהם מכסת יחידות הדיור לא נוצלה במלואה והחזיר את הדיון למחוזי, שם כאמור סללו את הדרך לדיירים וליזמים שכבר הגישו בקשות ומצויים בתהליך. במינהל ההנדסה מוסיפים כי על פי ההערכות ניתן להוסיף עוד כ-140 יחידות דיור במסגרת תמ"א 38 בחמישה מתחמים במרכז העיר.

במקביל העירייה מקדמת תוכנית לביטול רצ/106/1, כלומר ביטול המכסות המגבילות מיזמי תמ"א 38 בהתאם לתכנית הישנה. לאחר מועד הגשת ההתנגדויות, תדון הועדה המחוזית בתוכנית ותקבל החלטתה.
מנהל אגף רישוי ופיקוח, אמיר בראשי, אמר: "החלטת בית המשפט המחוזי מהווה בשורה לתושבים שהליך חיזוק בתי המגורים שלהם נתקע. אמנם נכון לעכשיו מדובר בצינור חמצן זמני בלבד לחלק מהבקשות המצויות בהליכי רישוי מתקדמים, אולם חסם זה עשוי להשתחרר סופית עם ביטולה של תוכנית רצ/106 בחודשים הקרובים".

ראש העיר, דב צור, מסר בעקבות ההחלטה: "בשורה גדולה לתושבי ראשון לציון בתחום תמ"א 38. אני שמח לבשר כי בית המשפט המחוזי את החלטתו בעתירות שהגישו הועדה המקומית לתכנון ולבניה ועיריית ראשון לציון. לאחר שהגשנו ערעור לבהמ"ש העליון התיק הוחזר למחוזי וזה פסק היום וקבע, כי מיזמי תמ"א 38 יחודשו בכל חלקי העיר בשכונות בהן טרם הגענו למכסה המותרת ע"פ תכנית בניין העיר הישנה (תוכנית 106).

במקביל, עיריית ראשל"צ בהנהגתי מצויה בשלבים מתקדמים של ביטול המכסות המגבילות מיזמי תמ"א 38 עפ"י התכנית הישנה.
לאחר שנעבור את הוועדה המחוזית לא תהיה כל מגבלה על קידום המיזמים הללו בכל חלקי העיר על פי החוק. אני מקווה שהסרת המגבלה תתבצע עוד במהלך הרבעון האחרון של 2018 ובכך יוכלו תושבי העיר הזכאים לכך לממש את זכויותיהם המלאות ללא כל מגבלה מיותרת".

דוגמא- בניין עובר תמ"א 38 בראשון לציון. צילום: באדיבות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות