n
דף הבית / רמלה לוד / חדשות רמלה-לוד / יום הזיכרון לבני-העדה האתיופית בצל קורונה

יום הזיכרון לבני-העדה האתיופית בצל קורונה

טקס מרגש (ושונה) בלוד לזכר יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל

חברת המועצה אלמז זרו (במרכז), זכות לכבד ולזכור (1)
חברת המועצה אלמז זרו (במרכז)
צילום: דוברות העירייה

בכל שנה עולים תושבי לוד מהעדה האתיופית להר הרצל בירושלים לכבד את מעמד יום הזיכרון לבני-העדה, יהודי אתיופיה שנספו בדרכם לישראל ולירושלים הקדושה.

השנה, בשל ההנחיות של הממשלה ומשרד הבריאות למניעת התפשטות וירוס ה'קורונה', העלתה חברת המועצה עו"ד אלמז זרו בפני ראש העיר לוד, עו"ד יאיר רביבו יוזמה מרגשת – להגיע אל כל המשפחות השכולות המתגוררות בלוד ולכבד אותן בהדלקת נר זיכרון ובהקראת שמות יקיריהן.

על התחושות שליוו אותה בעת המסע בין המשפחות שנערך ביום חמישי האחרון ברחבי לוד, שיתפה אלמז זרו: "יש רגעים שהמילים לבדן אין בהן כדי לתאר במדויק את שמתחולל בתוכנו – ביום הזיכרון השנה בה נבצר מהמשפחות ומהציבור להגיע אל הר הרצל לא תיארתי לעצמי את גודל ההערכה וההתרגשות שיגלו המשפחות בהגיענו אליהן ובעריכת טקס כדי לכבד את זכר יקיריהן".

בנוסף, ביום שישי התקיימה תערוכה ייחודית בקניון לוד-סנטר, בעקבות המסע של יהודי אתיופיה לישראל והנספים שלא זכו להגיע אל אדמת ארץ-ישראל, בה השתתפו ולקחו חלק מאות מתושבי העיר לוד, שהביעו הזדהות עם בני-הקהילה.

הדלקת נרות זיכרון (1)
צילום: דוברות העירייה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

אביטל ענווה צילום דוברות משטרת ישראל

ראשון לציון: מי ראה את אביטל?

תפריט נגישות