דף הבית / חדשות העיר משני / זה הזמן להתחיל להתנדב

זה הזמן להתחיל להתנדב

רונן דמארי

 

 

השבוע התקיים ערב ההוקרה השנתי למתנדבי העיר בהיכל התרבות בעיר. בערב השתתפו אלף מתנדבים שפעילים כל השנה בארגונים ופרויקטים שונים ברחבי העיר משלושת המגזרים – מגזר הציבורי, החברתי והעסקי.

הערב הופק על ידי יחידת ההתנדבות העירונית במחלקה לעבודה סוציאלית שבמנהל לשילוב חברתי וכבר הפך למסורת שנועדה להוקיר את המתנדבים על פועלם ותרומתם לעיר ולקהילה במהלך כל השנה. מתנדבים מכל העיר ומכל הגילאים שמגיעים מידי שבוע להתנדב, מזמנם החופשי במסירות ומוטיבציה מעוררי השראה.

סגן ראש העירייה ומחזיק התיק לשילוב חברתי, מוטי עג'מי, ברך את המתנדבים וסיפר על העשייה הרבה בתחום ברמה העירונית. מידי שנה מעניקה יחידת ההתנדבות במסגרת הערב, את אות ראש העיר למתנדבים המצטיינים. השנה הוענקו 10 מגני הצטיינות אישיים למתנדבים מהמגזר הציבורי והחברתי ושני מגנים לארגונים מצטיינים. סגן ראש העירייה, מוטי עג'מי, אמר: "לפני כחצי שנה קיימנו כנס שולחנות עגולים עם רכזי ההתנדבות וראשי הארגונים על מנת לשמוע את הצרכים והרצונות והנה אנו עומדים כאן היום בכנס שכולו אמירת תודה".

המתנדבים שזכו באות הצטיינות השנה הם: אבי מנור ממועדון אור ירוק ראשון לציון, ניר מנחם מפרויקט בנק הזמן, איזי כנען, יו"ר ומייסד עמותת "יעלים", יהודה הדר, רכז בפרויקט סיירת ההורים העירונית, ג'נט קיסרי, ראש סניף עמותת עזרא בעיר, עידן פינצבסקי המתנדב בסניף מכבי האש העירוני, ד"ר יאיר חלמיש מסניף "יד שרה" בעיר, ראובן דריאל מפרויקט גמל"א, רויטל סגל מפורום הנשים בתעסוקה וקריירה ושרה דבוש מארגון נשות הדסה בראשון לציון.

בנוסף זכו השנה באות ההצטיינות, שירות הייעוץ לאזרח הוותיק בסניף ביטוח לאומי בעיר והסניף המקומי של עמותת "ידיד לחינוך".

המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה עוסקת בהובלה והטמעה של פרויקטים חברתיים המצמצמים פערים בחברה. ראש מינהל לשילוב חברתי, נעמי אחימור, ציינה כי "ערב ההוקרה הוא חלק חשוב בתפיסת המקצועית של ההתנדבות בימינו, בה הוקרה ותגמול הופכים לחלק אינטגרלי, בלתי נפרד מזכויותיהם של המתנדבים וכאחת מהדרכים החשובות לגייס עוד מתנדבים ולשמרם לאורך זמן".

מנהלת המחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, שירן לוסטיג גנץ, הוסיפה: "ההתנדבות הינה אחד מתחומי הליבה שלנו. יחידת ההתנדבות העירונית מהווה בית חברתי ומקצועי למתנדבי העיר ולארגונים והפרויקטים הרבים הפועלים בה. ההתנדבות הוכיחה עצמה שוב ושוב בשנים האחרונות ככזו שתורמת למוטבי ההתנדבות אך גם למתנדבים עצמם. התנדבות נמצאה כמשפרת את הבריאות הנפשית, הפיזית ואת המודעות החברתית של מי שמתנדב ומסייעת בצמצום הבידול החברתי ודחיקת אוכלוסיות מודרות לשוליים".

מנהלת מערך ההתנדבות במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה, יפעת ליסק, מציינת שהשנה הושם זרקור על הקשר עם ראשי הארגונים ומנהלי ההתנדבות בשטח ותכנית העבודה השנתית נבנתה בשותפות עמם. זוהי הזדמנות להוקיר גם את העשייה הענפה של כ-200 עמותות ופרויקטים ברשות שמפעילים מתנדבים.

בעיר ראשון לציון פועלים כיום אלפי מתנדבים במסגרות השונות שעושים פעילות מרגשת שמחזקת את הקהילה בעיר. תושבים שמעוניינים להיות חלק ממערך התנדבות חזק ומדהים בעיר מוזמנים לפנות ליחידת ההתנדבות העירונית במחלקה לעבודה סוציאלית בקהילה בטלפון 03-9689909 או במייל [email protected]

גנט קיסרי
גנט קיסרי
איזי כנען
איזי כנען
אבי מנור
אבי מנור
שרה דבוש
שרה דבוש
רויטל סגל
רויטל סגל
ראובן דריאל
ראובן דריאל
עידן פינצבסקי
עידן פינצבסקי
ניר מנחם
ניר מנחם
כרמית מרטינז ואיציק פלוס
כרמית מרטינז ואיציק פלוס
יעל דבי ואורנה שלו
יעל דבי ואורנה שלו
יהודה הדר
יהודה הדר
ד"ר יאיר חלמיש
ד"ר יאיר חלמיש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

תגובה אחת

  1. עד אותו ערב, בו השתתפתי גם, כמתנדב במוזאון ראשון, לא ידעתי שיש בראשון כל כך הרבה ארגוני התנדבות. שאפו לכולם !!!

    https://www.rishonlezion.muni.il/revaha/avoda_socialit_khilatit/Pages/ergune_mitnadvim.aspx

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות