דף הבית / חדשות העיר משני / התעללות בבעלי חיים

התעללות בבעלי חיים

תוכי בכלוב מטונף. צילום: עיריית ראשון
תוכי בכלוב מטונף. צילום: עיריית ראשון

השירות הווטרינרי העירוני מדווח על מספר ביקורות שנערכו בחנויות לבעלי חיים בעיר ובהם נמצאו מספר תופעות חמורות הכוללות החזקת בעלי חיים בכלובים מלוכלכים, מחסור במזון והחזקת בעלי חיים בטמפרטורה שאינה מתאימה ועלולה להיות מסוכנת.  החיות נלקחו אל מתקן מוגן של עיריית ראשון לציון, שם קיבלו מזון ועברו בדיקות רפואיות.

 

מחוץ לחנות ביום הקר בשנה

הביקורות נערכו בעקבות מספר תלונות של התושבים והן במסגרת הפעילות השוטפת. הממצאים היו שונים, כך למשל בקרב ציפורים ומכרסמים, חלקם נמצאו בכלובים מלוכלכים מאוד, ללא מזון, הוצאת בעלי חיים מחוץ לחנות בתוך כלובים ניידים אל הרחוב הסואן ותנאי טמפרטורה שאינם מתאימים. דגים המוחזקים באקווריומים מלוכלכים ובכלי מים ללא כמות מים מספקת.  בשיתוף פעולה עם החברה לביטחון, שני בעלי חנויות חיות נקנסו על הוצאת החיות מחוץ לחנות בשעות הערב ביום הקר בשנה בחודש פברואר.

בחנות אחרת נמצא כי החיות הוחזקו בניגוד לתקנות צער בעלי חיים, לא נבדקו כנדרש על ידי רופא וטרינר ולא קיבלו מחסה הולם. בנוסף, גורים הופרדו מאמם בגיל צעיר מדי וחיות כגון אוגרים סיביריים הוחזקו מורעבים ללא מזון.

תלונות נוספות שהתקבלו על חנות חיות הקשורות לטענה על פגיעה והתעללות בחיות נחקרו והממצאים הועברו להמשך טיפול משטרת ישראל, הממונה על חוק צער בעלי חיים ויחידת הפיצו"ח האמונה על חקירת הצד הפלילי בתלונות הקשורות לצער בעלי חיים. במקרה נוסף שבוצע בשיתוף פעולה של כלל גורמי הפיקוח בעיריית ראשון לציון, יצא רופא וטרינר עירוני, ד"ר טל אסיף, עם רופאה וטרינרית ממשלתית מאגף הפיקוח על צער בעלי חיים, מפקח רשות הטבע והגנים ומפקח החברה לביטחון לביקורת בבית פרטי בו הוחזקו מספר רב של בעלי כנף, חלקם סבלו מצער בעלי חיים וניתן טיפול מידי במקום והנחיות בהמשך לאופן החזקת בעלי החיים בצורה שלא תהווה צער בעלי חיים.

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות