דף הבית / חדשות העיר / השחקנים 'עלו להגנה' בשמירה על בריאותם

השחקנים 'עלו להגנה' בשמירה על בריאותם

רונן דמארי

כדורסלנים וכדורידנים מליגות העל נרתמו להפצת הקמפיין בקפלן להרחבת מעגל המתחסנים נגד התפרצות עונתית של מחלת השפעת. כחלק מהענקת מעטפת וליווי רפואי מלא של צוות היחידה לרפואת ספורט בקפלן הגיעו מנהלי הקבוצות עירוני נס ציונה בכדורסל ומכבי ראשל"צ בכדוריד עם חלק מהשחקנים להתחסן נגד השפעת העונתית. שחקנים נוספים אמורים להגיע להמשך החיסונים.
רופאי קפלן הסבירו כי הדרך היעילה ביותר למניעת תחלואה ותמותה משפעת היא קבלת חיסון. החיסון הוא באמצעות נגיף מומת ותופעות הלוואי שלו קלות וקצרות מועד. נגיף השפעת עובר שינויים מתמידים ובכל שנה יש נגיף שפעת עונתית השונה במעט מזה שהיה בשנה הקודמת. לכן מומלץ להתחסן כל שנה מחדש. יש חשיבות עליונה בחיסון השחקנים, מניעת הדבקה בין השחקנים בתוך הקבוצה ובני משפחה ובשמירה על בריאותם.
שפעת היא מחלה נגיפית עונתית הנגרמת מוירוס הפוגע בעיקר בדרכי הנשימה. בכל שנה חולים בשפעת 40%-10% מהאוכלוסייה הכללית. מדי חורף, גורם נגיף השפעת לסיבוכים קשים בקשישים ובתינוקות. נגיף השפעת עובר מאדם לאדם דרך שיעול או התעטשות (במגע קרוב ממטר) ודרך מגע עם משטחים.
ארגון הבריאות העולמי, משרד הבריאות ומערכת הבריאות, וכן המרכז האמריקאי לבקרת מחלות, ממליצים להתחסן כל שנה נגד נגיף השפעת. על פי הערכות, נגיף השפעת גורם לתחלואה קשה ואף למקרי מוות. שפעת עלולה לגרום לדלקת ריאות, מחלות נשימה וסיבוכים קשים נוספים. חיסון נגד שפעת הוא המענה הטוב ביותר להתגוננות.
איילת אלבירט, האחות האחראית על בריאות העובד בנמרכז הרפואי קפלן, אשר חיסנה את השחקנים, מסבירה כי השפעת עלולה להיות קשה גם אצל אנשים ללא מחלות רקע ולכן ההמלצה היא לחסן את כלל האוכלוסייה מגיל שישה חודשים ומעלה, וזאת כדי למנוע סיבוכים קשים ותמותה. המלצה מיוחדת להתחסן מיועדת לקבוצות סיכון כגון: אנשים עם מחלות כרוניות, אנשים בני 50 ומעלה, נשים הרות וילדים עד גיל 5.

השחקן הזר רדיבויה ריסטונוביץ מכבי ראשלצ כדוריד מתחסן

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות