דף הבית / חדשות העיר / הצעה: שיטת אימוץ אחים אוטומטית

הצעה: שיטת אימוץ אחים אוטומטית

רונן דמארי

השבוע פרסמה העירייה את תוצאות השיבוצים לבתי הספר והגנים, ולדבריו של דורון אוזן, לא מעט הורים ימצאו עצמם במצב לא פשוט, כאשר שני ילדים שלהם לומדים בבית ספר מסוים ואילו ילדם השלישי משובץ לבית ספר אחר.

לדבריו של אוזן, בכל שנה אותה דרמה מתחוללת בימים אלו, כאשר הורים רבים אינם מרוצים מהבחירה והצוות המקצועי בעירייה נמצא תחת מתקפה של ועדות ערעורים. לבעיות השיבוצים הרגילות יש להוסיף גם את "מדיניות האחים" בראשון לציון. עוד הוא טוען כי השיטה עושה עוול להורים רבים, בכך שהיא לא מאפשרת לילד השלישי להירשם לאותו בית ספר עם אחיו: "השיטה כמובן יוצרת מציאות בלתי אפשרית עבור ההורים, שצריכים להסיע את ילדיהם לשתי בתי ספר שונים ולהתמודד עם ההשלכות הרגשיות של מעבר לבית ספר אחרי גידול שני דורות בו".

אוזן הגיש לפני מספר חודשים הצעה לסדר למועצת העיר, במסגרתה דרש לפתור את הבעיה כבר בשלב הראשון. הצעה זו מצטרפת להצעה אחרת שלו, בה דרש להוסיף בטופס הגשת השיבוץ שתי שורות לטובת נימוק הבחירה של ההורים. דורון אוזן: "הפעולה הפשוטה הזאת תעזור לעובדי העירייה להפעיל שיקול דעת, תמנע את הטרטור הבלתי פוסק של ההורים לוועדות ערעורים ותוריד את כמות הפניות האדירה על הצוות המקצועי בעירייה".

אוזן אמר השבוע: "מנהיגות אמתית לוקחת אחריות ומחפשת "לצאת מהקופסא״ על מנת ליצור שינויים נדרשים במציאות הקיימת. בכוונתי ליישם פעולות אלו כשאבחר. בעזרת שורה של פעולות פשוטות נהפוך את חיי הורי ראשון לציון לקלים, נוחים וטובים יותר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הכללים מאפשרים מתן עדיפות אך לא מחייבים. בג"צ נדרש לסוגיה ושם לב לתופעה שאיחוד אחים מנע לעיתים כניסת משפחות חדשות, בעיקר מוחלשות. כיום בראשון לציון ניתנת עדיפות לאיחוד אחים קטנים.יחד עם זאת, חשוב להבין כי לאיחוד אחים יש מחיר. היענות לבקשת איחוד מובילה לעיתים למצב של סגירת כיתות והגדלת הצפיפות בכיתות שנותרו, וזאת בניגוד גמור לרצון העירייה, משרד החינוך וכמובן ההורים".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות