דף הבית / חדשות העיר 3 / הצעה: חניונים חדשים במרכז העיר

הצעה: חניונים חדשים במרכז העיר

רונן דמארי

בהצעתו כותב חבר המועצה מאיר עקיבא בין היתר: "חוסר החניות בראשון לציון הגיע למועצה ודשנו בו לא אחת, לצערי הרב, הציבור ממשיך לשלם קנסות הנכפות עליו וזאת על לא עוול בכפו, שכן אותו אזרח מגיע לביתו ולא מוצא מקום להחנות את רכבו .
הרי אנו חברי מועצה מודעים למחדל שנעשה ע"י אלו ששירתו ואו נבחרו ע"י הציבור במועצות קודמות אך יחד עם זאת עלינו להפסיק לקטר ולהאשים, ראוי שניתן פתרון לציבור.
עיריית ראשל"צ עדיין מתירה לבנות בניינים אשר לא עומדים בתקן חניה כחוק וזאת ע"י חיוב הקבלן בתשלום "כופר חניה" כמובן שכופר חניה לא פותר את בעיית החניה, אלה מעשיר את קופתה של העירייה ויותר מזה פתרון תורם להרחבת הבעיה. עיריית ראשל"צ ביחד עם "החברה לביטחון" חייבה את הציבור בראשל"צ בסך 33 מיליון ₪ וזאת לשנת 2016 סכום המעיד על גודל המצוקה".
עקיבא מציע: "מועצת העיר תצביע על תקציב של 50 מיליון ₪ אשר יילקח בחלקו מ"היטל פיתוח" חלקו השני יילקח מ"היטל השבחה" וחלקו השלישי יילקח מתשלום "כופר חניה". המועצה תקצה סכום זה לשנת 2018 כדי להקים חניונים בשכונות אשר נמצאות במרכז העיר".

מהעירייה נמסר בתגובה: "עיריית ראשון לציון מודעת למצוקת החנייה במרכז העיר וכל העת שואפת להשיג את האיזון בין שמירה על הסדר ואכיפת החנייה לבין שיפור הבטיחות והוספת מקומות החנייה.עומסי תנועה ומחסור במקומות חנייה במרכז העיר היא סוגיה ידועה המוכרת בכל מרכז עיר גדולה בארץ ובעולם. מדי שנה נוספים כלי רכב לכבישים והמצוקה צפויה להחריף. ובכל זאת, על רקע העובדה כי במרכז העיר אין כמעט שטחי ציבור פנויים, יזמה העירייה פתרון חלוצי בארץ להקמת חניונים מתחת למוסדות חינוך במרכז העיר, כפי שנעשה בגימנסיה וכפי שיעשה בבית הספר חביב.
העלות אומנם גבוהה, אך תוספת מקומות החנייה מאפשרת לתושבים חנייה מוסדרת, בטוחה וקרובה לבית. בשולי הדברים אך לא בשולי חשיבותם, נציין כי העולם צועד לעידן פתרונות תחבורה ציבורית ושיתופית וראשון לציון פועלת לייעול וקידום הנושא".

מאיר עקיבא

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מינהל החינוך של עיריית חולון. צילום-עיריית חולון (1)

יש מענה להורים ולתלמידים

תפריט נגישות