דף הבית / כללי / הפועל יצאה מהקבר ועלתה לגמר!

הפועל יצאה מהקבר ועלתה לגמר!

כולם ידעו שהסדרה בין אלופת המדינה למחזיקת הגביע הולכת להיות חמה, אף אחד לא חשב שהיא תהפוך לטלנובלה ותיזכר כאחת הסדרות הטובות ביותר ששוחקו בכדוריד הישראלי. וכך, בתום שלושה משחקים צמודים, נקבע שמחזיקת הגביע- הפועל ראשון לציון, היא זו שתשחק בגמר הפלייאוף מול מכבי תל אביב. האלופה היוצאת והמאוכזבת מכבי ראשון לציון, יכולה להרים את הראש. אחרי עונה לא טובה, היא חזרה לעצמה במאני-טיים, והוכיחה שלמרות ההפסד בחצי הגמר, היא אחת משתי הקבוצות הכי טובות בארץ. השנייה, תקווה להשאיר את האליפות בעיר היין.
הדרמה בין שתי הקבוצות שאין ספק שהיו צריכות להיפגש רק בגמר, החלה במשחק הראשון שהתקיים בנחלת יהודה, מגרשה הביתי של הפועל. זה היה המשחק שהזכיר לכולם מה באמת שווה מכבי ראשון לציון, והיא הלמה באדומים בביתם עם ניצחון משכנע 29:22.
וכך, כשהביתיות עברה למכבי והלחץ להפועל, נפגשו השתיים למשחק השני בסדרה, הפעם בבית מכבי. חניכיו של עידן מימון ידעו שהפסד שולח אותם לים, סער פרנקל, רצה לסיים את העסק ולהמתין למכבי תל אביב בגמר. הפועל פתחה טוב יותר והוליכה 7:4, אך מכבי התעוררה ואיזנה את התוצאה. עד למחצית נשמר משחק צמוד ובסיומה השלימה מכבי מהפך וירדה ביתרון 14:13.
מכבי פתחה את המחצית השנייה בצורה מושלמת, היתרון החל לצמוח והגיע עד לשיא של 24:19 בדקה ה- 47. הפועל שהרגישו שהעונה בורחת להם מהידיים, הגיבו עם שני שערים מהירים, אך מכבי המשיכה בלחץ וארבע דקות לסיום, כמו במשחק הראשון, כבש אלדר שיקלושי ממגרש שלם בשביל לקבוע 29:23 למכבי.
בהפועל כבר ראו את סוף העונה, במכבי כבר דמיינו את שיחזור הגמר מהעונה הקודמת, אבל אז בלי שום התראה מוקדמת, השחקנים באדום התעוררו והחלו את אחד הקאמבקים הגדולים שנרשמו בישראל. עוז חממי ואבישי סמולר, לוחמים מהסוג הקשוח ביותר, הובילו את מחזיקת הגביע לריצת 6:0 מדהימה בתוך שלוש וחצי דקות! על השעון נותרו 40 שניות, מכבי יצאה להתקפה ושוב לא מצאה את הרשת. הפועל יצאה למתפרצת, עוז חממי נעצר בעבירה גסה של דניאל פרידמן שגם ראה כרטיס אדום ישיר, ואבישי סמולר ניגש לזריקה המכריעה במשחק. הקפטן, בקור רוח מעורר הערצה, כבש את השער השביעי ברציפות של הפועל, האחרון של המשחק, קבע ניצחון ענק 30:29 לאדומים, ומשחק שלישי ומכריע בנחלת יהודה.
הפועל החזירה לעצמה את הביתיות, אך במכבי שכבר ניצחו את המשחק הראשון בנחלת יהודה, לא התכוונו לוותר, ואכן חניכיו של סער פרנקל, פתחו גם את המשחק השלישי בסערה בדרך ליתרון של ארבעה שערים אחרי 20 דקות. הפועל התעוררה ובתוך חמש דקות השלימה ריצת 6:1 בדרך ליתרון ראשון במשחק- 12:11, אך עד המחצית מכבי הפכה שוב וירדה להפסקה ביתרון 15:13.
מכבי פתחה טוב יותר גם את המחצית השנייה, ועלתה ליתרון 18:14. הפעם הפועל לא חיכתה עד הדקה האחרונה, והצליחה להפוך את המשחק פעם נוספת כשעל השעון נותרו שמונה דקות לסיום הסדרה. אבישי סמולר קבע 26:24 להפועל, מכבי המשיכה לרדוף, וההפרש התנדנד בין שער לשניים לזכות האדומים. הדרמה הגיעה לשיא בדקה האחרונה של ההתמודדות. הפועל הוליכה 28:27 והכדור היה אצלה בידיים לעשרים השניות האחרונות. אך היא איבדה אותו, ומכבי יצאה להתקפה אחרונה בהחלט. אך ולדי קופמן הפך לגיבור הטראגי של המשחק, כשהכדור שלו ניתז בקורה ושלח את קבוצתו הביתה ואת הפועל ראשון לציון, אל גמר הפלייאוף.
כבשו להפועל: יותם טל 8, נובאק בוסקוביץ׳ 6, אבישי סמולר 5, יובל גררה 4, עוז חממי 3, גיא כהן ועידו לביא 1 כל אחד. פדז׳ה דיאנוביץ' עם 17 עצירות ו-40 אחוזים.

כבשו למכבי: רם טורקניץ 7, עומר גרא ועמית סטלמן 4 כל אחד, בר מסורי 3, לואיסיפה, שי הרשקוביץ, רותם סגל ויוני רוזנטל 2 כל אחד, ולדי קופמן 1. יוליאן סטראט תרם 11 עצירות ב-41 אחוז.
מאמן הפועל, עידן מימון: "איך אפשר לסכם? מטורף, מטורף, מתח עד הסוף. זה היה ממש התקף לב בהתקפה האחרונה, אבל המזל הלך איתנו. אני מאושר אחרי שהודחנו שנה שעברה בחצי הגמר. אנחנו הולכים לסדרת גמר מאוד קשה מול מכבי ת"א. אנחנו לא רוצים שהחלום הזה ייגמר. אנחנו נתאושש ונתחיל בהכנות. חזרנו לא פעם מבור של 3-4 שערי הפרש לטובת מכבי. מכבי ראשל"צ היא יריבה ראויה וקבוצה מצוינת. הייתה סדרה הוגנת, ולשמחתי הפגנו אופי ומחויבות. מה שהיה חסר לנו במשחק הראשון, הפגנו בשני המשחקים הבאים. למעשה, את שתי הסדרות (גם ברבע הגמר מול חולון) התחלנו בפיגור 1:0, אבל זה מה שאני מצפה מהשחקנים שלי – אופי ו-ווינריות. אני פשוט נהנה איתם ולא רוצה שהעונה הזו תיגמר. אין שמח ומאושר בשביל הקהל".
מאמן מכבי ראשל"צ, סער פרנקל: "'פוזשן' אחרון, החטאה, כמו שאי אפשר להסביר מה שקרה ביום שישי. הכל מתהפך. אני לא יכול לבוא בטענות לשחקנים שלי. אנחנו משחקים עונה שלמה כמעט בלי איבן קראצ'י'ץ', שהחשיבות שלו ידועה. למרות זאת, אנחנו מגיעים לכמעט 30 גולים בפליאוף במשחק. עשינו עונה לא טובה, אבל עשינו פליאוף מדהים. הקבוצה הפחות טובה בסדרה אבל היותר טובה בליגה נהנתה מטיפה יותר מזל. אם מכבי ראשל"צ לא זוכה בתארים ולא עולה לגמר פליאוף, אז זו עונה לא טובה. היה מגיע לנו. היינו שווים גמר, אבל אין שווים…אני מברך את מי שעלה. הכדוריד ניצח. זכיתם בסדרה גדולה".
עכשיו כל העיניים נשואות לסדרה האחרונה של העונה. ביום שישי בנחלת יהודה, תתחיל סדרת הגמר בשיטת הטוב מחמישה משחקים, מול סגנית האלופה הנוכחית- מכבי תל אביב, המבטיחה לחובבי הכדוריד שלושה משחקים לפחות. עידן מימון ושחקניו, יעשו הכל בשביל שתל אביב תשמור על התואר בו היא מחזיקה כעת, והם מצידם יחגגו דאבל בשנת היובל למועדון.

חגיגות הפועל בסיום הסדרה- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
מלחמה עד הסוף- צילום גבי אלאלוף הפועל ראשל"צ
עידן מימון מתרגש וחוגג- צילום הדר ואן קולא הפועל ראשל"צ
קופמן, הגיבור הטראגי- צילום חן קלדרון מכבי ראשל"צ

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

מאז ועד היום: טבעות אירוסין ונישואין

תפריט נגישות