דף הבית / חדשות העיר משני / הפולש פינה את הקרקע

הפולש פינה את הקרקע

רונן דמארי

 

פולש לקרקעות מדינה, תושב ראשל"צ, אשר פלש לפני מספר שנים לקרקע ציבורית בשטח של כדונם, באזור ראשון לציון – מזרח נאלץ לפנותה בעקבות הליכים משפטיים שננקטו נגדו על ידי רשות מקרקעי ישראל. הפולש הקים בשטח מבנה מגורים בגודל של כ-100 מ"ר ואחסן בשטח ציוד בנייה, וזאת ללא היתר ובניגוד לחוק על קרקע שכלל לא הוקצתה לו ותוך עברת בניה בלתי חוקית.

מפקחי רשות מקרקעי ישראל, שזיהו את הפלישה לאדמות המדינה, הזהירו את מסיג הגבול כי הוא עובר על החוק ופולש לאדמות המדינה. המפקחים הבהירו כי אם הקרקע לא תפונה הוא יהיה חשוף לתביעות כספיות והוצאות בגין פלישתו. למרות האזהרות ופעולות האכיפה שננקטו נגדו, נמנע מסיג הגבול מלפנות את המבנה והציוד מהשטח ולהחזיר את השטח לידי המדינה.

מאחר שהפולש לא פינה את הקרקע כפי שנדרש, פתחה רשות מקרקעי ישראל בתביעה משפטית כנגדו בדרישה לפינויו מהקרקע. בעקבות התביעה, התקבל פסק דין אשר קבע כי הוא פולש ועליו לפנות את המבנה והציוד ולהשיב את הקרקע לקדמותה ולידי המפקחים.

משנוכח מסיג הגבול כי רשות מקרקעי ישראל החלה בהליך הוצאה לפועל כנגדו לצורך מימוש פסק הדין, הוא נאלץ לפנות בעצמו את המבנה, לרבות פינוי כל הציוד וניקוי השטח. הפולש, פינה את כל הציוד והשיב את הקרקע לידי המפקחים, תוך שהותיר בשטח רק את המבנה. מפקחי רשות מקרקעי ישראל וההוצאה לפועל תפסו חזקה בקרקע, השיבו אותה למאגר הקרקעות הציבורי, חסמו את הגישה למגרש ושילוט המתריע מפני פלישות נוספות הוצב במקום.

מנהל השמירה במרחב מרכז ברשות מקרקעי ישראל, עמיר גילת, מסר: "מדובר במקרה של הסגת גבול באדמות המדינה במסגרתה הפולש, השתלט על קרקע ציבורית המיועדת למגורים, בנה עליה מבנה מגורים, הניח ציוד, החל להתגורר במקום ועיכב את שיווק הקרקע לטובת משפחות הפועלות במסגרת החוק המעוניינות להקים את ביתן במקום. אך הוא נתקל בנחישות המפקחים לפנותו ולאחר הליך משפטי כאשר הבין כי עומדים לפנותו, התפנה בעצמו עם כל הציוד מהמקום והשיב את הקרקע לידי המפקחים".

צילום: רשות מקרקעי ישראל

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות