דף הבית / חדשות העיר / "העירייה צריכה למצוא פתרון"

"העירייה צריכה למצוא פתרון"

רונן דמארי

התושבים המתגוררים ברחוב דבורה עומר בשכונת נחלת, ידעו כי הם רוכשים דירה בשכונה חדשה על כל המשתמע מכך, אולם השבוע הם טוענים כי הפיתוח הסביבתי של הרחוב מתעכב גם כיום, למעלה משלוש שנים, מאז שעברו להתגורר בו בשל מה שהם מכנים תפקוד לקוי של הגורמים העירוניים הנוגעים בדבר. ברחוב ישנם שני בנייני דירות ועשרה קוטג'ים שהתושבים המתגוררים בהם ממתינים בכיליון עיניים לפיתוח שמבושש להגיע. אחד התושבים אמר השבוע ל"גל גפן": "במשך שלוש שנים אנחנו סובלים מזה שהעירייה דחתה אותנו שוב ושוב בפיתוח הרחוב. בחודש אוגוסט הודיעו לנו שיתחילו ב -2 בספטמבר עבודות, אבל הם עושים את זה בצורה איטית ומעצבנת ומושכים עבודה שיכולה להיגמר בשבועיים

ובינתיים הפיתוח הסביבתי לא הושלם. חודש וחצי של התנהלות יום באים, יומיים לא באים, זה פשוט שערורייתי".

-הצלחתם להבין מה גורם לעיכובים?

"כנראה שמאשימים את הדיירים, אולי מענישים אותנו כי דיירים לא פינו את הרכבים שלהם מהרחוב כשהגיעו לעבוד. אי אפשר לצפות שלא יבוא אף אחד ויחנה את הרכב שלו. שיביאו פקחים, ייתנו דו"חות מה, זה רחוב ראשון שמשפצים בעיר?

אומרים לנו 'אם תחנו ברחוב לא נבוא ונלך לפרויקט אחר'. אז אני אומר להם אתם צריכים למצוא פתרון. אני לא יכול גם כוועד בית לשלוט בכל דייר ודייר ולדאוג שלא ייכנס עם הרכב לרחוב בזמן של העבודות. כששוחחתי עם המנהל בעירייה הוא אמר לי: "שמתי מחסום עם מנעול ושברו אותו. אז אולי מישהו שבר מנעול ממש קטן וכולם נכנסו אחריו, אבל למה אנחנו צריכים לסבול? העירייה צריכה למצוא פתרון. אותו מנהל אמר לי 'בשום רחוב שעשיתי 20 שנה לא עשו לי כזה דבר'. ההאשמות של העירייה פשוט מעוררות סלידה. היינו מצפים שזה יסתיים וזה עדיין לא קורה".

מעיריית ראשון לציון נמסר בתגובה: "לדאבוננו הרב היה חוסר שיתוף פעולה משווע מצד תושבי הרחוב. בתחילת הביצוע התושבים ביקשו לא לסגור את הרחוב בשל החגים, עם קבלת הבקשה נענינו לה ובתנאי שבכל בוקר עד השעה 8:00 לא יהיו רכבים ברחוב, דבר שלא קרה. בכל בוקר הקבלן הגיע לרחוב ונאלץ להתמודד עם פינוי הרכבים עד לשעה 11 בבוקר. לאחר שיח עם ראש ועד של אחד הבניינים הובטח לקבלן כי הוא ידאג שכל הרכבים יפונו עד השעה 8:00 בבוקר, גם זה לא קרה לצערנו. למרות הכל אילצנו את הקבלן להמשיך לעבוד, חרף כל הקשיים בפינוי הרכבים. אחרי חג הסוכות סגרנו את הרחוב בשרשרת עם מנעול ולצערנו בלילה פרצו את המנעול ונכנסו לרחוב עם רכבים, למחרת חזרנו שוב להליך הישן של פינוי הרכבים. חשוב לציין כי חזרנו שוב ושוב לסגור את הרחוב והדיירים בשלהם, היו פורצים את המחסום ונכנסים לרחוב. ביומיים האחרונים לא פרצו את המחסום, אם זה ימשיך כך, בתקופה מאוד קצרה של כשלושה שבועות נפתח את הרחוב לתנועה".

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות