הנס של אור

רונן דמארי

 

"חג האור הוא החג שלי, חג הניסים והנפלאות, חג שהשנה נותן לי את ההזדמנות להיות ובדרך שלי להגשים עוד חלומות, דרך שאולי היא קצת מגבילה ומעכבת, ובזכותה זו אני ולא אחרת". במילים מרגשות אלו תיארה אור קהירי (22) מראשון לציון את תחושותיה לאחר שהתבשרה כי נמצא עבורה מקום עבודה.

במשך תקופה ארוכה חיפשה קהירי המתמודדת עם שיתוק מוחין, מקום עבודה שיכיל את המגבלה שלה אולם ללא הצלחה. למרות שסיימה שירות לאומי בהצלחה וזכתה להערכה מהממונים עליה היא שמעה תשובות שליליות פעם אחר פעם.

יד הגורל חשפה את סיפורה לפעיל החברתי רובי אניס המקדם זכויות של בעלי מוגבלויות בעיר שהחליט לעשות כל שביכולתו על מנת לסייע לה.

הוא הגיע אתה לפגישה בלשכתו של סגן ראש העיר, אבי חיים, שהתרגש עמוקות ולאחר שעירב בסוגיה את ראש העיר, רז קינסטליך, דאג למציאת משרה מתאימה עבור אור באחד המקיפים בעיר.

את הבשורה המשמחת שמעה קהירי מראש העיר במסגרת פגישה אישית בלשכתו שהתקיימה השבוע ובה היא התרגשה עד דמעות. היא הגדירה אותה כ"נס חנוכה הפרטי שלה" שהגיע לאחר תקופה ארוכה של סירובים ודחיות.

 

"צריך להסתכל מעבר למה שרואים"

סגן ראש העיר, אבי חיים אמר ל"גל גפן": "אור הגיעה אליי ללשכה לאחר שהבנתי מפעיל חברתי שהיא מנסה למצוא עבודה כבר הרבה זמן ולא פתחו לה דלת למרות שהם פנו להרבה אנשים. היא ישבה איתי וריגשה אותי, ממש גרמה לי להזיל דמעה על הרצון שלה להשתלב בשוק העבודה למרות המגבלה שלה. אמרתי לה שאני בטוח וכולי תקווה שלפני חנוכה יהיה לנו נס. באמת הצלחנו לשלב אותה בעבודה ליד הבית שלה במקיף ה' שנמצא סמוך למקום מגוריה וכולם שם ישמחו לקבל אותה.

אין מאושר ממני לפני חנוכה לעשות את הנס הזה. זה השכר שלי כנבחר ציבור".

מימין לשמאל: אבי חיים, אור קהירי, רז קינסטליך ורובי אניס. צילום: לירון סננס
מימין לשמאל: אבי חיים, אור קהירי, רז קינסטליך ורובי אניס. צילום: לירון סננס

עוד הוסיף חיים: "אני רוצה להודות לראש העיר שתמך במהלך במסגרת המדיניות שלו לקבל את בעלי המוגבלויות ולנסות לעזור להם ככל האפשר".

אניס אמר השבוע ל"גל גפן": "אני כבר כמה חודשים מנסה לקדם מיזם עירוני של שילוב בעלי מוגבלויות במערכת העירונית פניתי למספר חברי מועצה ולא הייתה היענות עד שהחלטתי לפנות לסגן ראש העיר אבי חיים והצגתי בפניו תכנית ייעודית. קבענו לו"ז לקידום הפרויקט, עשינו פגישות עם גורמים שונים ואמרתי לאבי 'זה לטווח הארוך, בטווח הקצר אני כאן כדי לעזור לאור' הסברתי לו על מי מדובר וארגנו פגישה משותפת עם נציג של מינהל כוח אדם בעירייה שקיבל את קורות החיים שלה. אמרתי שאני חושב שעל פי קורות החיים היא תתאים לעבוד בבית ספר ולשמחתי זה מה שקרה בסופו של דבר. אור מכירה הרבה אנשים ואף אחד לא הצליח לעזור לה, אני חושב שאם לא הייתי מרים טלפון ולא היינו נפגשים יכול להיות שתקופה ארוכה היא לא הייתה מוצאת עבודה, כי בעלי מוגבלויות כמוה מאוד מתקשים בכך".

אניס העביר מסר חשוב לבעלי העסקים ואמר: "יש הרבה אנשים בעלי מוגבלויות שיכולים לתת רווח לארגון ולתרום לו. צריך להסתכל מעבר למה שרואים ולקבל את היכולות שלהם, אתם רק תרוויחו. הרבה מהם עובדים בשכר לא גבוה והתרומה שלהם גבוהה פי כמה".

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות