דף הבית / עמוד הבית ראשי / נדל"ן / הכן ביתך לחורף

הכן ביתך לחורף

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ממליץ להתכונן לחורף ולמזג אוויר סוער שיגיע איתו ומפרט על מספר פעולות שניתן לעשות על מנת למנוע או למזער נזקים:
בגגות מרוצפים- מומלץ לבדוק שהמרזבים לא סתומים- לפעמים עלים, או לכלוך רב נערמים בכניסת המרזב ויוצרים סתימה. אי לכך, הבדיקה הטובה ביותר הינה פשוט לשפוך מים לתוך המרזב ולראות שאכן המים יורדים בקלות. במידה והמים אינם יורדים בקלות, קרוב לוודאי שיש סתימה או לכלוך ונצטרך להכניס את היד לתוך המרזב, בכדי לגלות מה מונע מהמים לרדת. במקרים יותר חריגים, ניאלץ להשתמש עם ספירלה (קפיץ לפתיחת סתימות) בכדי לפתוח את הסתימה.
בחלונות פנימיים- מומלץ לבדוק שפתחי יציאת המים אכן פתוחים. לרוב, במסילות עצמן יש חורים ליציאת המים, שנסגרים על ידי לכלוך ועשויים לגרום לחדירות מים לתוך הדירה.
בגגות רעפים- יש לבצע בדיקה תקינות שאין רעפים שבורים. לפעמים רעף שבור עשוי לגרום לנזילה, או לחדירת מים. מומלץ שהבדיקה תתבצע על ידי איש מקצוע, שיעלה על הגג, יסתכל ויבדוק את תקינות הרעפים. רצוי לבדוק את המרזבים בגג הרעפים, שהם אכן נקיים ולא סתומים מלכלוך.
בגלל הרוחות, אני ממליץ לחזק את כל הדברים שעשויים להיות לא יציבים על הגג, כגון דודי שמש, אנטנות, פרגולות, קולטים וכל דבר שמוצב על הגג/מרפסות ועשוי לעוף מהרוח. לפעמים קשירה עם חוט שזור עשויה למנוע אי נעימות רבה ועשויה למנוע נזק לאחר הרוחות.
נושא מערכות חשמל הינו נושא מאד רגיש. מערכות חשמל בקרבת מים הינן סכנה של ממש. יש להימנע ממצב שבו מערכות חשמל תהינה חשופות למערכות מים, למשל: תאורה במרפסת חייבת להיות מבודדת. כמו כן, במידה ויש עצים הקרובים לכבלי חשמל או למערכות חשמל, עדיף לגזום עצים אלה מבעוד מועד.
חורף נעים ובטוח.

ערן סיב, יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים (צילום: יגאל עמר)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט: pixabay

דירות למכירה בקריות ללא תיווך: כך תמצאו את הדירה החדשה שלכם

תפריט נגישות