דף הבית / חדשות העיר / "ההתכתשות אינה הדרך להשגת המטרה"

"ההתכתשות אינה הדרך להשגת המטרה"

התפתחות נוספת בפרשת התנגדות תושבים בראשון לציון לתוכנית העיבוי בינוי שהעירייה מבקשת לקדם ברחבי העיר

רונן דמארי

לאחרונה הודיעה הוועדה המקומית לבית המשפט, כי היא מקבלת את המלצתו (שאין בעתירה עניין של ממש) ומבקשת למשוך את העתירה שהגישה. במקביל, הגישה הוועדה המקומית ערעור לבית המשפט העליון על פסיקתו של בית המשפט המחוזי מיוני 2017. בערעור זה בעצם מבקשת הוועדה המקומית לבטל את האיסור לאשר בקשות נוספות מכוח התכנית ולהמשיך לאשר בקשות בהתאם להוראות המעבר של תכנית הניוד המופקדת, אשר אמורה בעצם להחליף את תכנית רצ / 1 / 106, במתחמים אשר אינם בחריגה מהמכסה ולטענתה – בהתאם להחלטת ועדת הערר.
כזכור, בדצמבר 2016 ניתנה החלטת ועדת הערר, אשר קבעה כי על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ראשל"צ, להימנע מאישור בקשות לפרויקטים של עיבוי-בינוי במתחמי תכנית רצ / 1 / 106, אשר בחריגה מן המכסה הקבועה בתכנית זו ולהימנע מהוצאת היתרים במתחמים אלה.
ביוני השנה ניתן פסק דינו של בית המשפט המחוזי – מחוז מרכז, אשר אסר על הוועדה המקומית לאשר עוד בקשות מכוח תכנית רצ / 1 / 106, בכל המתחמים, ללא יוצא מן הכלל וכן קבע, כי לגבי בקשות להיתרים שכבר אושרו, הן לא תבוטלנה, אולם לא יונפקו להן היתרי בנייה במתחמים, שבהם קיימת חריגה מן המכסה וככל שלא נערכה בדיקה פרוגרמתית מתאימה כנדרש בהוראות התכנית ובהתאם לתוצאותיה.
על החלטתה של ועדת הערר מדצמבר 2016, ביקשה הוועדה המקומית לערער ואף הגישה בסוף חודש ינואר 2017 עתירה לבית המשפט המחוזי – מחוז מרכז, בה ביקשה לבטל את החלטת ועדת הערר.
עורכי הדין יובל יניב ורונן אלגאלי המייצגים תושבים המתנגדים לתוכנית העירייה, מסרו השבוע ל"גל גפן": "תכנית הניוד המופקדת אינה בסמכותה של הוועדה המקומית והדבר הובהר לה חד משמעית בהחלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, אשר ניתנה לפני כשמונה חודשים. אלא, שעד עתה לא ביטלה הוועדה המקומית את הפקדת התכנית כנדרש. נדמה שבמקום לנסות למצוא פתרונות אמיתיים וראויים לבעיות, שהולכות ומחריפות מיום ליום, הוועדה המקומית ממשיכה לנסות את מזלה בבתי המשפט השונים, כפי הנראה מתוך תקווה שבכך תוכל להימנע מביצוע הבדיקות הפרוגרמתיות ומציאת פתרונות בהתאם לתוצאותיהן.
בזמן שחלף מאז מתן החלטתה של ועדת הערר בדצמבר 2016, יכלה הוועדה המקומית כבר לתכנן תכנית מתאימה בשיתוף עם הוועדה המחוזית, אשר בכוחה היה לפתור לפחות חלק מן הבעיות הקיימות. אלא, שבזמן הזה הספיקה הוועדה המקומית להגיש עתירה לביטול החלטת ועדת הערר, כעבור 8 חודשים ביקשה למשוך את העתירה ובמקביל, הגישה ערעור לבית המשפט העליון על פסק דינו של בית המשפט המחוזי, אשר אסר עליה לאשר בקשות נוספות ובערעור זה, היא מבקשת מבית המשפט העליון ליתן לה לפעול בהתאם להחלטת ועדת הערר ולהמשיך לאשר בקשות חדשות".
עוד מסרו עורכי הדין: "כבר נוכחנו לראות שהתכתשות בבתי המשפט ובוועדות הערר, אינה הדרך להשיג את המטרה במקרה הזה. הדרך הנכונה היא להקדיש את הזמן והמרץ לתכנון נכון וראוי ולא לניהול הליכים משפטיים. אני סבור שטובת העיר מחייבת שיתוף פעולה בין הגורמים המקצועיים במוסדות התכנון לבין תושבי העיר וכי דעתם של התושבים חשובה לא פחות מכל דבר אחר, שכן הם אלה שבסופו של יום צריכים להתגורר בעיר ולגדל בה את ילדיהם".

מהעירייה נמסר בתגובה: "ישנם גורמים הממשיכים לנצל באופן ציני הליכים משפטיים, על מנת להשיג מטרות פסולות ולמנוע מתושבי העיר לבצע חיזוק בתיהם נגד רעידת אדמה.
העירייה מצידה עושה כל שניתן על מנת לאפשר לתושבים להשלים הליכי רישוי אותם החלו והושקעו בהם כספים ומשאבים רבים – ועל כן בלית ברירה העירייה נאלצת לנהל מאבק משפטי בערכאות שונות.
במקביל וללא כל קשר לכך, הוועדה המקומית שוקדת על ההיבט התכנוני.
פרוגרמה עדכנית תוצג בקרוב לוועדות התכנון ובמקביל מתקיימים הליכים תכנוניים נוספים מול הועדה המחוזית, משרד האוצר ומנהל התכנון הארצי–כל אלו נועדו לאפשר חיזוק וחידוש מבנים תוך שמירה על תכנון העיר ואיכות חייהם של כלל התושבים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות