n
דף הבית / רחובות / רחובות עסקים מומלצים / הדברים שחשוב לדעת על השבת

הדברים שחשוב לדעת על השבת

שבת הוא יום מיוחד, יום שמאפשר לעצור את המרוץ ולקחת אוויר לנשימה, יום שמאפשר לחוות את המשפחה ללא כל הסחה, יום שמאפשר להתחבר למורשת, לתא המשפחתי ולעצמנו, שבת הוא יום שמעניק משהו לחכות לו בכול שבוע מחדש.

חלות שבת
צילום: Pixabay

בין אם אתם שומרים שבת לאורך זמן ובין אם התחלתם לשמור שבת רק לאחרונה, יש כמה דברים שחשוב לדעת אודות שבת המלכה, ולו כי בעידן של היום הטכנולוגיה מערבבת מחדש את הקלפים ותמיד צצים נדבכים חדשים, כך שזוכים ליישר קו עם ההלכה ולהפיק מהשבת את המירב.

היערכות מודעת

שמירת השבת היא אחת מהמצוות המרכזיות, ואף בתורה ובנביאים מציינים שהשבת שקולה כנגד שאר המצוות. מכאן שאם מבקשים לשמור שבת, דבר ראשון יש להבין מתי היא נכנסת ומתי היא יוצאת, ובנקודה זו נציין שאין שעה אחידה, אלא זמני כניסת השבת משתנים מדי שבוע, כאשר כן ניתן לומר שבקיץ השבת נכנסת יחסית מאוחר ואילו בחורף השבת נכנסת יחסית מוקדם, ועל כן רצוי להיערך בהקדם. פה נוסיף שעם כל הרצון להכין סעודת מלכים עבור ערב ויום השבת, אין זה מומלץ להתרוצץ ולנסות להספיק כמה שיותר ממש בדקות האחרונות, כי אם כל שבוע נכניס את השבת כשאנו מותשים, נאבד משהו מהמהות שמייצגת אותה – מהיכולת לקבל את השבת בתחושה נינוחה ונעימה.

מותר לצד אסור

מי שמביט מהצד על שמירת השבת עשוי ללכת לאיבוד, וזאת כי לצד הידיעה שבשבת אין להדליק מכשיר חשמלי, כן ניתן להשאיר את המזגן ואת האור דולקים. לצד הידיעה שאין לבשל, כן ניתן להכין קפה באמצעות מים רותחים (שחוממו מראש). לצד הידיעה שאין לסרק את השיער, כן מותר להבריש במברשת רכה (כזו שאינה אמורה לתלוש שערות). לצד הידיעה שאין להשתמש בסקוטש ברייט (מוביל לפעולת הסחיטה האסורה), כן מותר לשטוף כלים. לצד הידיעה שאין לכתוב על שמשה מאובקת של מכונית, כן מותר לכתוב על מראה או על חלון שהצטברו עליהם אדים (כיוון שלא מחזיק הרבה זמן מעמד). לצד הידיעה שאין לקשור קשר כפול, כן מותר לשרוך שרוכים וכדומה. לאור הדברים מי שאינו בקיא בהלכות עשוי בקלות לשגות פה ושם, ועל כן אם לא בטוחים פשוט שואלים.

להתנתק ולהתחבר

לצד כללי עשה ואל תעשה, ולצד אינספור הכנות, חשוב לזכור שהשבת מאוד רוחנית, כך שבין היתר זהו יום אידאלי בכדי להתפלל על דברים שחשובים לכם. במקביל, תזכרו שיום השבת הנו יום מנוחה ועל כן לא רק שאין לעבוד בשבת, אלא אפילו אין לחשוב על דבר חול. מכאן שאם רק תאפשרו לעצמכם מנוחה אמתית, אתם עשויים לחוש כבר בתחילת השבוע הרבה יותר מקווני מטרה, ולו כי הנפש הייתה זקוקה לזמן נוחה. שבת שלום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

שתי לקוחות צובעות כלים – קרדיט קרמיקסטאר

חדש ברחובות, סטודיו לצביעת קרמיקה: לשתות את הקפה של הבוקר עם ספל שאתם עיצבתם

תפריט נגישות