דף הבית / חדשות העיר משני / גנב נתפס ונכלא

גנב נתפס ונכלא

תושב ראשון לציון שהורשע בהחזקת הירואין ובגניבה ירצה עונש של 28 חודשי מאסר בפועל, כך גזר לאחרונה בית משפט השלום בעיר

רונן דמארי

 

מגזר הדין עולה כי במועד הרלוונטי לכתב האישום התגורר הנאשם בבית נטוש ברחוב נהריים בעיר. בשעת בוקר של חודש פברואר השנה הוא התפרץ לביתה של תושבת העיר, נטל כסף ותכשיטים, לרבות תליון עליו חרוט שמה ונמלט מהמקום.

כשבוע לאחר מכן בוצע חיפוש במקום בו התגורר ונתפס סם מסוג הירואין במשקל של כ- 16 גרם נטו, סם מסוג קנבוס במשקל כ- 2 גרם נטו ושרשרת והתליון הגנוב.

הנאשם הורשע בעבירות של החזקת סם שלא לצריכה עצמית והחזקת נכס חשוד גנוב.

ב"כ המאשימה הפנה לעברו הפלילי של הנאשם ולשני מאסרים מותנים בני הפעלה (6 חודשים כל אחד), בגין עבירות סמים ובגין עבירות רכוש. הוא הפנה לכך שלחובת הנאשם (בן 47) 24 הרשעות בעיקר בגין עבירות סמים, רכוש ואלימות, מתוכן נדון 18 פעמים לעונשי מאסר בפועל, והוא הספיק לרצות עד היום (במצטבר) כ- 23 שנים מחייו במאסר מאחורי סורג ובריח. הוא הפנה לערכים שנפגעו ממעשיו של הנאשם: בריאות הציבור והגנה על שלומו מפני נגע הסמים וזכות הפרט לקניין.

מנגד, ב"כ הנאשם ביקש ליתן משקל משמעותי להודיית הנאשם ונטילת אחריות, כמו גם לחיסכון זמן שיפוטי בכתיבת הכרעת הדין, הוא הוסיף כי הנאשם התמכר לסמים קשים בגיל צעיר כשברקע לכך חוויית מצוקה כבר מילדותו בצל הורים אלימים. עוד הוא ציין כי הוא נעדר תמיכה משפחתית וכי הנאשם ביקש להיגמל מסמים ולערוך שינוי אמיתי בחייו.

לאחר ששמע את טענות הצדדים גזר השופט גיא אבנון: "בבחינת נסיבות ביצוע העבירה נתתי דעתי לכך שהסמים נתפסו בביתו של הנאשם, היינו לא במצב בו הנאשם עמד כשהסמים בכליו על סף מכירתם לאחר, ומנגד לסוג הסם הקשה והמסוכן והכמות הגדולה שנתפסה, כמות שיש בה כדי להסב נזק מוחשי וקשה למספר רב של קורבנות. כן נתתי דעתי להחזקת השרשרת החשודה כגנובה. בצד זאת שומה לקחת בחשבון את נסיבותיו של העומד לדין, לחומרא ולקולא. אם ראיתי בכל זאת להקל במעט, הרי זה לאור דבריו הכנים של הנאשם והתרשמותי כי הוא נכון לעשות מאמץ על מנת לשנות את מסלול חייו". סוף דבר על הנאשם נגזר עונש של 16 חודשי מאסר בפועל, בנוסף הורה השופט להפעיל שני מאסרים מותנים שנגזרו על הנאשם בתיקים קודמים, כך שבסך הכל הוא ירצה עונש של 28 חודשים מאחורי סורג ובריח.

 

 

 

 

אילוסטרציה

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות