דף הבית / חדשות העיר משני / בשורה לתושבי ראשון לציון

בשורה לתושבי ראשון לציון

רונן דמארי

 

תחבורה ציבורית תפעל בשבת: הקו יעבור במספר תחנות על ציר משה דיין בעיר, כאשר את המסלול המדויק ופרטים נוספים על הנסיעה אפשר למצוא באתר של שבוס ובעמוד הפייסבוק של ראשון חופשית. הנסיעה תתבצע באמצעות שבוס – התארגנות אזרחית שהחליטה לקדם את חופש התנועה בשבת ברחבי הארץ.

חברי ראשון חופשית פועלים כבר יותר משנה כדי לקדם תחבורה שיתופית בסופי שבוע בעיר. השבוע הם ציינו כי "תושבי ראשון לציון הראו שוב ושוב בסקרים, בפורומים השונים ובאמצעות נציגיהם במועצה את רצונם בתחבורה שיתופית גם בשבת. תחבורה שיתופית היא אינטרס לאומי ועירוני ויתרונותיה רבים.

כמו שירותי רווחה אחרים לציבור גם התחבורה השיתופית לא תמיד רווחית למפעיליה ולכן יש צורך בתמיכה כספית של המדינה או של הראשות המקומית בשבתות וגם בימי חול. ראש העיר רז קינסטליך מסרב לעשות את הצעד המתבקש ולהקצות מימון לעניין. ראשון חופשית תמשיך לפעול במטרה להרחיב את פעילות שבוס גם בצירים מרכזיים בעיר. אנחנו נקווה שראש העיר ישנה במהרה את דעתו וידאג לרווחת תושבי ראשון לציון גם בשבתות".

עוד נמסר מ"ראשון חופשית": "העיר ראשון לציון ברובה חילונית. יש לנו עיר שוקקת חיים בשבת ויש לה אתרי בילוי נפלאים להציע לתושביה. תחבורה שיתופית גם בתוך העיר תקל על חסרי רכב, על מחפשי החנייה ותפחית את זיהום האוויר".

 

חברת מועצת העיר אילנית הרוש התייחסה לנושא ואמרה השבוע ל"גל גפן": "ראשון לציון צריכה פתרון תחבורתי בשבת עבור התושבים שחפצים בכך, רואים את המגמה הזאת בערים רבות בארץ. אני חושבת שבראש ובראשונה זהו תפקידה של המדינה לספק את השירות הזה בצורה נאותה. לא מדובר במוצר שנמדד בשיקולים של עלות מול תועלת או רווח. זו לא השקעה מסחרית, זהו מוצר יסוד. תחבורה ציבורית היא שירות שצריך שיהיה לו רציפות".

אילנית הרוש
אילנית הרוש

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

ניידת משטרה צילום דוברות משטרת ישראל

בוקר קשה ברחובות

תפריט נגישות