דף הבית / חדשות העיר / בוטלה פעילות הניידת המצלמת

בוטלה פעילות הניידת המצלמת

רונן דמארי

ראש העיר, דב צור: "הניידת המצלמת נועדה להוות רוח גבית במאבק שלנו למען שמירה על הבטיחות בדרכים ולהסדיר את התנועה בצירים ראשיים בעיר. עם הזמן, ובמסגרת עשרות פגישות ושיחות שקיימתי עם תושבים בנושא, נוכחנו שישנה דרך נכונה יותר לבצע את המשימה החשובה ועל כן, קיבלתי את ההחלטה להפסיק את פעילותה ולמנות צוות מיוחד שיבחן את האלטרנטיבות. אני מאחל הצלחה לרב-ניצב דודי כהן, מפכ״ל המשטרה בדימוס, שיעמוד בראש הצוות ומודה לכל התושבים שלקחו חלק בהליך שיתוף הציבור שהוביל להחלטה".
כזכור, פעילותה של הניידת עוררה גל מחאה משמעותי של תושבים שמחו על כך שקיבלו דוחות שלטענתם לא היו אמורים לקבל, וכאלו שטענו כי למעלה משנה לאחר ביצוע העבירה לכאורה קיבלו לראשונה הודעה על כך שהקנס שקיבלו תפח וכעת הוא נושא ריבית משמעותית.
הסוגיה עמדה במרכז סדר היום הפוליטי בעיר בשנה האחרונה, כאשר גם חברי מועצה מהקואליציה סברו כי יש לבטל את פעילותה של הניידת. הראשון שהעלה את הנושא על שולחן מועצת העיר היה חבר המועצה מאיר עקיבא, שבחודש יוני אשתקד הגיש הצעה לסדר בה נאמר בין היתר: "לאחרונה, החברה לביטחון שולחת פקחים עם ניידות מצלמות, הפקחים כלל אינם טורחים או יורדים מרכבם. אלה מצלמים במהלך נסיעתם ושולחים את הדו"ח לבעל הרכב. שיטת הסתתרות זו נועדה להעלים עקבות, שהרי רכב זה יזוז מאליו בתוך דקות ספורות ועל הפיקוח לחכות מספר שניות כדי לצוד את הבא אחריו, האורב מכיר את הציר החלש והבעייתי ושם הוא מחכה לטרף" ובזה "עיריית ראשל"צ והחברה לביטחון מרגישים שהם מיצו את הנושא. נהג שעוצר במקום אסור, ראוי שהפקח יפעל כדי שבעל הרכב יפנה את נתיב הנסיעה( ברוב הפעמים הנהג נמצא ברכב) כנהוג בשיטה הישנה או שירד מרכבו או שיזיזו ע"י מערכת כריזה.
לדאבוני, הדרך בה נוהגת החברה לביטחון אשר העירייה אמונה על פעילותה פסולה בעיני, הדרך של מתן דו"חות אלו באופן צילומי ניידי מרוחק אינן תורמות לירידה בכל הקשור לחניה במקום אסור או הפרעה לתנועה, אלא אף תורמות להגדלת עברות העצירה וסיכון לאזרח".
עקיבא הציע כי המועצה תצביע על הפסקת צילומי הניידות ועל חזרה לדרך הפעולה המוכרת של הפקחים הניגשים לרכבים באופן פיזי, לאחר שכרזו והזהירו את הנהג לפנות את החניה הלא חוקית בה העמיד את רכבו.
ההצעה הורדה מסדר היום, לאחר שהיחידה שתמכה בה הייתה חברת המועצה עו"ד ליאל אבן-זהר.
לפני מספר שבועות, פוטר חבר מועצת העיר, דורון אוזן מהקואליציה, לטענתו על רקע פעילותו הנמרצת לביטול הניידת המצלמת. זמן קצר קודם לפיטוריו הוא הגיש הצעה לסדר בנושא. לאחרונה הוא מקדם עצומה לביטול הניידת, כשלדבריו חתמו עליה 2,000 מתושבי העיר.
השבוע מסר אוזן ל"גל גפן": "מול אטימות מצד ההנהגה הנוכחית ניסיתי שוב ושוב להסביר כי המצלמות הללו נולדו בחטא וכי הן לא פחות מפרה חולבת, שנועדה להכניס לקופת העירייה עוד ועוד כספים. בחודש אוגוסט הצלחתי להכניס נהלים ברורים לניידת, שהיו אמורים להפוך את פעילותה לתקינה יותר וידידותית יותר לציבור הנהגים- בין היתר הדרישה כי הניידת תמתין 15 שניות לפני צילום. הנהלים הללו לא יושמו בפועל ואכן, לא נותר אלא לבטל אותם לגמרי, כפי שדרשתי בחודש מרץ. כעת אני דורש מעיריית ראשון לציון ומהאחראים לניידות המצלמות – ראש העיר, דב צור ומחזיק תיק הביטחון, רז קינסטליך להשלים את המשימה ולייצר החזר כספי לציבור הנהגים שקיבלו דוחות שלא בצדק".
עוד הוסיף אוזן: "שיהיה ברור לכל – אני מוותר על ההחזרים שלי. לנגד עיניי תושבי ראשון ותושבי ראשון בלבד. המקרה הזה מוכיח בצורה הברורה ביותר כי הכוח נמצא אצל התושבים. הם הריבון ועלינו מוטלת האחריות לדאוג לתנאים הטובים ביותר עבורם בכל תחומי החיים. מכאן אנו ממשיכים למאבקים נוספים וליישום תכניות העתיד להפיכת ראשון לציון לעיר מובילה עם שירות".

מהעירייה נמסר בתגובה: "הדו"חות שניתנו ע"י הניידת המצלמת למבצעי עבירות תנועה הם חוקיים לחלוטין. כל תושב הטוען כי ישנה עילה לביטול הדו"ח שניתן לו, רשאי לבקש להישפט. באשר לחבר המועצה דורון אוזן, הוא אכן פעל לביטול הדו"חות שניתנו לו. עם זאת, יש לציין, שכאשר עלתה הצעה לבטל את פעילות הניידת במועצת העיר, בחר דורון אוזן שלא להשתתף בהצבעה".

סעו כחוק
בהודעה שפרסמה העירייה השבוע נאמר בין היתר: "בעקבות פניות רבות של תושבים, שהגיעו להנהלת העירייה והחברה לביטחון לגבי פעילות הניידת המצלמת, החליטה הנהלת העירייה לקיים הליך של שיתוף ציבור כדי לבחון את תפקודה של הניידת המצלמת. במסגרת זאת, נערכו פגישות ושיחות רבות עם תושבי העיר ונציגי מטה המאבק לאכיפה הוגנת בראשון לציון. בתום ההליך, החליטה הנהלת העירייה והחברה לביטחון להפסיק את פעילות הניידת המצלמת ולמנות את רב-ניצב דודי כהן, מפכ״ל המשטרה בדימוס, לעמוד בראש צוות מיוחד, שיבחן אלטרנטיבות לאכיפה אשר יבטיחו את זרימת התנועה התקינה בצירי התנועה המרכזיים ויבטיחו את בטיחות הנסיעה ואת המשך הירידה בתאונות הדרכים.
כזכור, הניידת המצלמת נכנסה לפעילות על מנת להסדיר ולשחרר תנועה בצירים ראשיים בעיר. מנתוני המוקד העירוני עולה כי אחת מהתופעות המטרידות את תושבי העיר היא נושא החנייה שלא כחוק. חנייה על מעברי חצייה ותחנות אוטובוס המסכנת את הולכי הרגל וחניות כפולות היוצרות עומסי תנועה מיותרים".
עוד נאמר בהודעה: "על רקע בחינת חלופות האכיפה, בעיריית ראשון לציון מבקשים לשפר את התנועה בצירי התחבורה הציבורית בעיר. החברה לבטחון תציב מצלמות לאורך נתיבים אלו והם ישדרו בזמן אמת לפקח שיושב במוקד העירוני. בשלב הראשון יחל פיילוט בדרך המכבים, מרחוב פיק"א ועד למכון וולקני. נהגים שיתפסו יקבלו אזהרות לפני מתן דו"ח. נתיבי התחבורה הציבורית (נת"צ) הינם נתיבים השמורים לשימוש רכבי תחבורה ציבורית, אוטובוסים ומוניות, וכמו כן לרכב פרטי בתפוסה גבוהה (4 נוסעים או יותר). כיום פועלים בראשון לציון שני נתיבים: נתיב תחבורה ציבורית בשדרות הרצל, בין צומת הרצל-פיק"א וצומת בית- דגן בשני כיווני התנועה. ונתיב תחבורה ציבורית בשדרות משה דיין, בין מחלף ראשון לציון ודרך 4 ושדרות לישנסקי במערב העיר בשני הכוונים. נתיב זה מחבר את מזרח ומערב העיר. אנו מבקשים מציבור התושבים לשמור על כללי וחוקי הנהיגה והבטיחות בדרכים, למען שמירת החיים ואיכות החיים".
גם סגן ראש העיר ומחזיק תיק החברה לביטחון, רז קינסטליך, התייחס לסוגיה ופרסם הודעה מטעמו: "זה חודשים ארוכים אנו מקיימים שיתוף ציבור כדי לבחון את תפקודה ויעילותה של הניידת המצלמת. במסגרת זאת, נערכו פגישות ושיחות רבות עם תושבי העיר ונציגי מטה המאבק לאכיפה הוגנת בראשון לציון.
בתום ההליך, החלטנו להפסיק את פעילותה של הניידת ולהציג אלטרנטיבות אחרות שימשיכו את הירידה ההדרגתית בתאונות הדרכים ויסייעו לזרימת התנועה התקינה בצירי התנועה המרכזיים.
אני מבקש מכם, בכל לשון של בקשה, הקפידו להימנע מביצוע עבירות מסכנות חיים, כל העמדת רכב בחנייה כפולה או בתחנת אוטובוס, גם אם זה רק "לדקה", עלולה להיות הרסנית עבור אדם אחר".
אנשי 'המטה לאכיפה הוגנת' התייחסו אף הם לצעד המשמעותי עליו הוחלט השבוע בעירייה ומסרו: "בעקבות הפניות שלנו להנהלת העירייה ולחברה לביטחון לגבי פעילות הניידת המצלמת, הוחלט להפסיק את פעילות הניידת המצלמת באופן מיידי. במקום הניידת, יוקם צוות מיוחד, שיבחן אלטרנטיבות לאכיפה אשר יבטיחו את זרימת התנועה התקינה בצירי התנועה המרכזיים ויבטיחו את בטיחות הנסיעה ואת המשך הירידה בתאונות הדרכים".

 

צילום: באדיבות העירייה
צילום: באדיבות העירייה
מאיר עקיבא
דורון אוזן
רז קינסטליך

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

אולי יעניין אותך גם:

פתיחת סניף מקס סטוק בת ים. תמונה 2. קרדיט צילום- אוריה ברגיל

בת ים: תתחדשי בסניף חדש וגדול של מקס סטוק

תפריט נגישות