דף הבית / חדשות 4 / אמנים עולים חדשים מציגים

אמנים עולים חדשים מציגים

מי ליאור

התערוכה שנפתחה ב- 2 בנובמבר חולשת על פני ארבע קומות של קירות אמן. בהן מציגים מעבודותיהם אמנים עולים חדשים, דוברי השפה הרוסית חברים בפורום אמני ראשל"צ, שהמפגש עם יצירותיהם מעיד על מסע חייהם. בתערוכה משתתפים תשעה אמנים, חברי הקבוצה.
אלכסנדר  אישצנקו
אלכסנדר נולד באוקראינה בשנת 1958. בדצמבר 1991 כשהוא בן 36 עלה לישראל. עבד כצייר עצמאי לצד עבודתו כשכיר במקומות שונים, בניהם כצייר בלונה פארק בתל אביב. את ציוריו הוא יוצר בטכניקה מיוחדת שלמד מצייר אמריקאי: הציור נעשה על גבי נייר אורז בכמה שכבות של צבעי אקריליק ולבסוף מריחה של שכבת לכה. את דף האורז מדביק אלכסנדר עם סיום העבודה על גבי בד. נושאי הציור שלו לקוחים מעולמות התוכן האהובים עליו, ולאחרונה בעיקרם יודאיקה וחתולים.
 
נטליה סינקובסקי
נטליה נולדה ב -1959 בקזחסטן. ב 1995 עלתה לישראל עם משפחתה והחלה את הקריירה שלה כציירת מקצועית. כאן, לראשונה ראתה   את הים, שהווה עבורה השראה העיקרית בסדרת המפרשיות שבציוריה. הציורים  מלאים אור וצבעים בוהקים ושמחים.  לדבריה היא  נגשת אל הבד ללא תכנון מראש או רישום, ובתוך כך  מניחה את הצבעים, ומכאן מוסיפה  אלמנטים גראפיים במטרה להעניק לציור את הפרטים הנוספים.
 
אולגה דומנקו 
אולגה עלתה מאוקראינה לפני 20 שנה. מאז שעלתה היא עובדת   כתופרת בסלון כלות לפרנסת ובין היתר למדה בקורס לציור שבמהלכו הכירה את שיטת הציור או  הדפס ה"מונוטייפ", שיטה בה מניחים כתמי צבע באופן חופשי על גבי הנייר: "לאחר שהצבע מתייבש מחלצים מתוך הכתמים את הדימויים". ציוריה של אולגה מלאים פרטים, ההתבוננות בהם מדמים יציאה לטיול בתוך עולם קסום מלא פנטזיה ודמיון. ככל שמביטים בהם יותר מתגלים עוד ועוד סודות ופרטים.
 
סלבה אליאב
נולד באזרבייג'ן, שם למד במשך שנתיים במכללה לאמנות. בשנת 1995, בגיל 24 עלה לישראל ולמד אמנות במכון אבני על מנת להעמיק את לימודיו בתחום. לדבריו, הלימודים באזרבייג'ן השפיעו עליו מאוד:"המורים היו תוצר המהפכה החברתית ולכן הדגש באמנותם היה חברתי. הם שלימדו אותי לצייר את העולם דרך משקפת חברתית, וכך אני  עושה עד היום".  ציוריו הם בבחינת מיקרוקוסמוס של ישראל: כוח היתוך. הצבעים השמחים והסגנון שייכים לעולמו הקודם אך הנושאים שייכים לכאן ולעכשיו.
 
אלכסנדרה סלבה   
סשה נולדה ברוסיה בעיר מיאס שבהרי אורל. אזור הנחשב אוטונומיה יהודית שם גדלה עד גיל שש. ואז עברה לעיר צ'יטה  שבסיביר. בגיל 19 עלתה לישראל.  עם הגעתה לישראל ומכיוון שלא ידעה את השפה העברית, פנתה ללמוד אמנות ב"מכון אבני". ציוריה עוסקים בעיקר בנושאים חברתיים. היא מציירת את החיים בישראל דרך התבוננות באנשים החיים כאן. הדמויות בציוריה מטופלות בחמלה וברגישות. בעבודותיה היא מציגה את אלו החיים לצדינו, ובכך מציבה בפנינו מראה המשקפת אותנו כחברה.
 
ולנטינה סידורנקו
נולדה באוקראינה ועלתה לישראל בשנת 1999 בגיל 44. לאחר שעלתה לארץ החלה לבעור בה חדוות היצירה. "אנחנו גדלנו במקום אפור ופה יש שמש ואור וצבעים" בישראל ולראשונה מאז סיום לימודיה, היא ציירה במשך שנתיים רצוף. כדי להתפרנס החלה ללמד בביתה חוגי ציור לילדים, ומאז ועד היום היא מלמדת ציור במסגרות שונות לגילאים שונים. עיקר הטכניקה בציוריה הוא ציור  שמן על בד. לדבריה לציור השמן יש עומק וכתמי צבע חזקים, וצבע זה מה שמניעה אותה . "כאשר אני רואה צבע אחד אני כבר מדמיינת את התמונה כולה"
 
אירינה פרס
אירינה עלתה לישראל רק לפני שלושה חודשים. היא נולדה במוסקבה. במוסקבה עבדה לפרנסתה בעבודות שונות: מעצבת גראפית, ארט דירקטור, הפקות של הטלוויזיה הרוסית, ועיצבה קמפיינים של ממשלת מוסקבה ועוד, אך לצד כל זה ובשילוב – תמיד היה ציור. היא מציירת בטכניקות שונות ובחומרים

אלכסנדרה סלבה
ולנטינו סידורנקו
סלבה אליאב
ילנה גרנד

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות