דף הבית / חדשות העיר / אות מגן הדמוקרטיה

אות מגן הדמוקרטיה

מי ליאור

באירוע שהתקיים ביוזמת קיבוץ המחנכים העירוני של תנועת דרור ישראל, בשיתוף מנהל קהילה, אגף נוער וצעירים, השתתפו כשבעים נציגים,בהם אנשי קהילה, חינוך, בוגרים מתנועות נוער, נציגי ועדי הורים, עובדי מתנ"סים ואחרים. מעגלי השיח ביניהם, הובילו לקביעת אמות המידה להענקת האות היוקרתי לזכאים לו בסמוך לשנה ה- 23 לרצח יצחק רבין.
לאחר דיון מקיף ומעמיק בין השותפים לשיח, נקבעו 10 קריטריונים אשר יופצו בקיץ הקרוב, בקול קורא המזמין את הציבור הרחב להמליץ על מתמודדים הראויים בעיניו לקבלת אות מגן הדמוקרטיה. מאחורי הרעיון עומדת הכוונה לעודד פעולות המחזקות חברה דמוקרטית בראשל"צ.
את האירוע פתח דוד מזרחי, פעיל של ארגוני לה-פמיליה לשעבר וכיום פעיל חברתי במאבק נגד גזענות ואלימות בספורט. מזרחי סיפר למשתתפים על הטלטלות הקיצוניות שעבר בחייו, כילד שגדל להורים נכים וידע מחסור ועוני, נסיבות שהובילו אותו למעשי שנאה ואלימות. עוד ציין כי לאחר משבר גדול בחייו, בחר לשנות את דרכו, להיאבק למען חברה דמוקרטית וצודקת.
רכז קיבוץ המחנכים של תנועת דרור ישראל בראשון לציון, עומר פרטר, מיוזמי האירוע, הדגיש בפנינו כי גם כיום החברה שלנו מפוצלת ומפולגת למחנות, וכי אין שבוע שבו איננו נחשפים לגילויי גזענות, אלימות, והסתה. מכאן, אמר כי אות מגן הדמוקרטיה, הוא דרך להכרת תודה והערכת הרשות לכל מי שפועל לחיזוק הדמוקרטיה וערכיה.
"אשתקד פרצה קטטה המונית במהלך הפגנה באחת השכונות בעיר, רק בשל אי הסכמה בין הצדדים. היינו שם במקרה, ניסינו להפריד וחבר תנועה נפצע מלבנה שהושלכה לעברו" אמר עומר והוסיף: "אל לנו להיכנע לאלימות, תהא אשר תהא. לא ניתן לאיש להרים יד על הדמוקרטיה".
המשנה לראש העירייה ומחזיק תיק הצעירים והנוער, דורון אוזן, מציין כי היה זה אירוע מכובד ומכבד שהווה דוגמא לניהול שיח דמוקרטי מנומס  אשר לימד מהי סבלנות וסובלנות, קבלת דעת האחר, ללא שמץ של ביטויי גנאי או פסילת הדעה השונה.
 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו .אם זיהיתם בפרסומנו צילום אשר יש לכם זכויות בו , אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות המייל [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

מעבדת סמים צילום דוברות משטרת ישראל

עשרות ק"ג של סמים נתפסו בדירה בבת ים

תפריט נגישות