n
דף הבית / לימודים והשכלה / העבודה המבורכת של משה, איל ורפי אדרעי מעמותת אחינועם: נותנים הזדמנות חדשה לילדים ונוער בסיכון

העבודה המבורכת של משה, איל ורפי אדרעי מעמותת אחינועם: נותנים הזדמנות חדשה לילדים ונוער בסיכון

בעידן הטכנולוגי שבמסגרתו כל תלמיד יכול לממש את הפוטנציאל ע"י קבלת השכלה, סיכוי שווה לכולם היא לא סיסמה אלא דרך חיים, ועדות לכך היא הפעילות של עמותת אחינועם

לימודים
צילום: FREEPIK

הזדמנות חדשה לילדים ונוער בסיכון היא המטרה הבולטת של עמותת אחינועם, הפועלת מזה שנים רבות בתחום הרווחה והחינוך. את העמותה מלווים צוותים חינוכיים וגורמי רווחה לצד אלפי מתנדבים, שרואים בפעילות של העמותה כחלק בלתי נפרד מהמרקם החברתי של מדינת ישראל. העבודה המבורכת של העמותה הובילה אותה ברבות השנים להפוך לאחת העמותות המובילות, כאשר שורת התוכניות אותן מפתחים לאורך כל השנה הן אלו שמצליחות בסופו של דבר להעניק הזדמנות חדשה לילדים ונוער בסיכון. מדובר באוכלוסייה הקרובה לליבם של מייסדי העמותה, וזאת מאחר שהם בעצמם חלק ממורשת משפחתית עמוקה בערי הפריפריה ובעיר צפת בפרט. מתוך הבנה כי הממשלה לא יכולה לספק את המעטפת הטובה ביותר בעבור אותם ילדים, העמותה מפעילה שורה של תוכניות שנועדו להתגבר על הפערים החברתיים ולממש את הפוטנציאל הגלום בכל תלמיד בישראל.

 

פעילות ענפה המתבצעת לכל אורך השנה

חשוב לדעת שאיל אדרעי, אשר הקים את העמותה ביחד עם אחיו רפי ומשה אדרעי, פעל בשנים האחרונות מחוץ לראדר התקשורתי, וזאת כחלק מאסטרטגיה שבמסגרתה העמותה מנהלת קשרים אדוקים עם גורמי החינוך והרווחה לטובת מימוש תוכניות ארוכות טווח בתחום החינוך. את התוכניות הללו ניתן לראות באתר הרשמי של העמותה. האתר מאפשר לציבור הרחב לתרום לפרויקטים כמו חלוקה של מחשבים וכן תרומה כספית שנועדה לסייע לטובת מתן מלגות לתלמידים מעוטי יכולת, כך שגם הם יוכלו לקבל הזדמנות שווה להשתלב בשוק התעסוקה בעתיד. יחד עם צוותים של מתנדבים, העמותה הצליחה לממש את המטרות לשמן הוקמה, ועדות להצלחה אפשר לראות בבוגרי התוכניות שסיימו בהצלחה את הלימודים וקיבלו תעודת בגרות, וגם ליווי אישי שהגיע לידי מימוש באמצעות השתלבות במקומות תעסוקה נחשבים בארץ ובעולם.

בעידן טכנולוגי שבמסגרתו כל תלמיד יכול לממש את הפוטנציאל ע"י קבלת השכלה, ניתן בהחלט לומר כי הפעילות המבורכת של העמותה היא זו שהפכה אותה לבעלת משמעות אדירה בעבור אלפי בני נוער וילדים המוגדרים בסיכון. הפעילות מתבצעת לכל אורך השנה והיא דרך שבמסגרתה נותנים הזדמנות בעבור כל תלמיד במדינת ישראל, לא משנה הרקע ממנו או מגיע או מצבו הסוציו אקונומי. משה, איל ורפי אדרעי בהחלט ראו מטרה נשגבת לנגד עיניהם – ופעלו כדי להשיג אותה.

 

צמצום פערים בחברה הישראלית – חלק בלתי נפרד מהעבודה של העמותה

ע"פ הערכות, מדובר בילדים ובני נוער שמתגוררים באזורי הפריפריה וזקוקים לחיזוק משמעותי בשביל לצאת ממעגל העוני ולממש את היכולת האישית שלהם. הנתונים מדברים בעד עצמם: ילדים ובני נוער המוגדרים כנוער בסיכון עלולים שלא להשתלב במסגרות הצבא או במקומות העבודה בעקבות אי קבלת תעודת בגרות, וזאת מאחר שרבים מהם נאלצים לפרוש ממערכת החינוך בעקבות קשיים חברתיים או כלכליים. המעטפת האישית אותה מעניקה העמותה בעבור כל תלמיד היא זו שמאפשרת להם לקבל את הבסיס להצלחה, וזאת בשל ליווי אישי הנעשה בהתאמה לצרכים שלהם החל מגיל התיכון ועד לגילאים בוגרים יותר. רפי אדרעי מעמותת אחינועם וכן אחיו איל ומשה, יחד עם צוות המתנדבים פועל בתחום מורכב וקשה מאוד, בייחוד על רקע מגפת הקורונה שהחריפה את מצבם של אותם ילדים.

 

סיכום

בזכות עבודה קשה ואמונה אמיתית בפוטנציאל – הצליחה העמותה ללוות בהצלחה יתרה אלפי תלמידים שחשבו כי אין יותר תקווה, אולם גילו כי בזכות אנשים טובים אפשר בהחלט להצליח ולסיים את הלימודים ולהתקבל למקומות תעסוקה נחשקים. סיכוי שווה לכולם היא לא סיסמה אלא דרך חיים, ועדות לכך היא הפעילות של עמותת אחינועם.

 

 

 

 

 

 

*כתבה פרסומית

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אולי יעניין אותך גם:

קרדיט FREEPIK

איך להפוך למפתח תוכנה מבוקש? הכל על קורס Full-Stack

תפריט נגישות